Vanntester hvor og hva

Har etter å ha lest på forumet her bestemt meg for å kjøpe JBL vanntester. Har tenkt til å kjøpe meg sånn koffert, enten den lille (kombi) eller den store (testlab)
Hvem av dem synes dere det er best å kjøpe?? (Vil egentlig ha den store, for der er mye av det jeg vil ha, synes oxo den lille inneholder lite av det jeg vil ha.)

Har lett og det er bare aquamanias og tropefisk som har begge deler, hvem burde jeg kjøpe fra??
Jeg synes en ammoniumtest er fin å ha, i tillegg så følger det med en mer nøyaktig ph-test i den store.

Fint også å ha nitrat, fosfat og jern-tester tilgjengelige. Ikke noe man bruker mye, men fint å ha.

Gå for den store, det ville jeg gjort.

Galemor
Har lett og det er bare [URLBLOCK1] og [URLBLOCK2] som har begge deler, hvem burde jeg kjøpe fra??

Vel, det trengs jo ikke mer enn et øyekast for å se at Aquamanias kanskje er det beste stedet å kjøpe en JBL Testlab-koffert. Prisforskjellen er jo 400 kr (!)
Billigst hos Aquamanias, altså.

Men en fordel er jo at hos Tropefisk står det at den er på lager for omgående levering. Du kan altså i teorien ha den dagen etter bestilling, om du bestiller f.eks. mandag.

Hos Aquamanias står det ikke noe om lagerstatus, og det er jo usikkert om han har en sånn på lager. Det er mulig det kan bli opptil flere ukers ventetid om han må bestille den inn for deg først.
Galemor
Har etter å ha lest på forumet her bestemt meg for å kjøpe JBL vanntester. Har tenkt til å kjøpe meg sånn koffert, enten den lille (kombi) eller den store (testlab) Hvem av dem synes dere det er best å kjøpe?? (Vil egentlig ha den store, for der er mye av det jeg vil ha, synes oxo den lille inneholder lite av det jeg vil ha.) Har lett og det er bare [URLBLOCK1] og [URLBLOCK2] som har begge deler, hvem burde jeg kjøpe fra??

Jeg har brukt Tetra sine tester i et par år, men gjekk over til JBL sine tester for en liten stund siden og det er meget bra tester.
PH, GH, KH er tilnærmet lik testverdi på både Tetra og JBL, men JBL har en bedre og mer oversiktlig fargeskala på sin PH måler.

Jeg kjøpte den største kofferten og er kjempe fornøyd med det, den kjøpte jeg hos Aquamanias og fikk den etter et par uker ca. siden den ikke var på lager.
I den kofferten er det forresten god plass til en del andre tester og dessuten er det veldig mange testglass med i dette settet! Absolutt og anbefale.
Joakim
Jeg synes en ammoniumtest er fin å ha, i tillegg så følger det med en mer nøyaktig ph-test i den store. Fint også å ha nitrat, fosfat og jern-tester tilgjengelige. Ikke noe man bruker mye, men fint å ha. Gå for den store, det ville jeg gjort.

Jeg er helt enig med deg i dette Joakim! En fantastisk koffert!
Vel sendte en mail til han på aquamanias og han skal bestille kofferten nå, så da vil jeg ha den i posten om ca 2 uker, det synes jeg er veldig greit. Så da blir det koffert på meg ;D
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap