- Hjem
- Forum
- Vannverdier
- Gh
Gh
Postet 08.07.08 kl 18:08
Skal og skal... de fleste av de vanlige selskapsfiskene greier seg fint med det som er i vanlig norsk kranvann. Kileflekk og neontetra vil vel helst ha så lav gh som mulig. Men guppy kan ha høyere. Men det betyr ikke at den MÅ ha det. De fleste norske akvarister har guppy i standard kranvann, noe som generelt betyr lav gh her til lands. Unntak forekommer.
Alle mine fisk har 1 - 2 i gh, som er det jeg har i kranvannet.
Alle mine fisk har 1 - 2 i gh, som er det jeg har i kranvannet.
Postet 08.07.08 kl 18:12
Postet 09.07.08 kl 11:36
Postet 09.07.08 kl 21:26
Postet 09.07.08 kl 21:32
Endret: 09.07.08 kl 21:34
Hei Joakim.
Jeg brukte fiskebasen her på akvaforum (under Kunnskap) og fant ut hva gh burde ligge på for hver enkelt fiskeart jeg har.
Så fant jeg utifra dette hva jeg skulle forsøke legge gh`n på i mitt akvarie (- som da ble 5.)
Hos meg var vannet litt for bløtt og jeg måtte øke gh for å finne en hardhet på vannet som kunne passe alle artene jeg har i akvariet.
Bruker Tetra GH Test for å måle. Enkelt og greit.
mvh
Jeg brukte fiskebasen her på akvaforum (under Kunnskap) og fant ut hva gh burde ligge på for hver enkelt fiskeart jeg har.
Så fant jeg utifra dette hva jeg skulle forsøke legge gh`n på i mitt akvarie (- som da ble 5.)
Hos meg var vannet litt for bløtt og jeg måtte øke gh for å finne en hardhet på vannet som kunne passe alle artene jeg har i akvariet.
Bruker Tetra GH Test for å måle. Enkelt og greit.
mvh
Postet 09.07.08 kl 22:48
fra 6- 16 dGH passer de fleste akv. fisker og planter...avvik eksisterer selvfølgelig.Lillian UlriksenHei Joakim. Jeg brukte fiskebasen her på akvaforum (under Kunnskap) og fant ut hva gh burde ligge på for hver enkelt fiskeart jeg har. Så fant jeg utifra dette hva jeg skulle forsøke legge gh`n på i mitt akvarie (- som da ble 5.) Hos meg var vannet litt for bløtt og jeg måtte øke gh for å finne en hardhet på vannet som kunne passe alle artene jeg har i akvariet. Bruker Tetra GH Test for å måle. Enkelt og greit. mvh
Postet 09.07.08 kl 22:51
Endret: 09.07.08 kl 22:52