Gh på ville veier...

tok ett par gh tester idag, og de oppfører seg heller merkelig. det store karet går greit, fikk en gulgrønn farge i glasset etter ca 2 dråper. i glasset med vann fra det lille rekekaret derimot.. ble rødt med første dråpe, og etter 20 dråper er det fremdeles ikke grønt... men en gusjen rødbrun farge.
tatt en del tester av det karet da en av eplesneglene så ut til å ikke trives, men jeg aner ikke hva som er galt. ph og nitritt er helt greie, men gh prøven er altså ganske vill... slapp oppi ett par skjell der for ett par dager siden, men det gjørde jeg i det andre karet også, som har helt greie verdier og verken fisk eller snegl oppfører seg merkelig.
derimot har det dødd en ancistrus, aner ikke hvorfor men jeg tror den døde før skjella kom oppi, da hvertfall guramien min var død 2-3 dager før den fløyt (den forsvant, antagelig bak rota)

så, skal jeg fortsette å ha oppi dråper, eller er det no merkelig som skjer her? skjella er ubehandlede så vidt jeg kan se, og de er ikke gått i oppløsning, ett par små skjell skal da ikke gi så vill verdier så fort? håper det ikke er noe veldig galt da de nye innbyggerne kommer neste uke =/
tja, idag virker verdiene ok.. første prøven av storekaret var vill, b le grønn etter ca 15 dråper.. andre gangen ble den grønn nermest med en gang.. og jeg gjorde akkurat det samme begge gangene o.o
Tilfeldig bekjentskap
© K. S. Cummings
Reklame for plussmedlemskap