Min vann verdier

Jeg har hatt mitt stående iallefall 1 måne nå.
og minne verdier er:
ph 6,8
Kh 2
gh 4
no2 og no3 0
og detter har vært ganske så likt hele tiden.
teste først med strimler med nå har jeg dråpe ting.
hva skal jeg gjøre får og få opp KH?
Du kan øke KH ved å tilsette natron (billigst) eller å kjøpe KH-pluss på dyrebutikken (dyrest)
Mat Natron eller må jeg kjøpe noe spes plass?
Helt vanlig Natron gjør nytten. Men du må prøve ut litt i en bøtte for å finne ut mengden. Ikke prøv deg frem i karet. (Det finnes mere kvalifiserte på forumet enn meg som kan hjelpe deg med måleenhetene)
anders_84
Mat Natron eller må jeg kjøpe noe spes plass?

Matnatron går også bra, men om den er billlig vet jeg ikke. Hvor mye natron skal du tilsette hvert vannbytte avhenger av hvor mye vann du bytte. Jeg tilsette ca. en spiseskje natron pr. 50 liter vann.
badat
[QUOTE=anders_84]Mat Natron eller må jeg kjøpe noe spes plass?

Matnatron går også bra, men om den er billlig vet jeg ikke. Hvor mye natron skal du tilsette hvert vannbytte avhenger av hvor mye vann du bytte. Jeg tilsette ca. en spiseskje natron pr. 50 liter vann.

det blir billiger når jeg går i skapet til mamma:P
oki. skal prøve litt rundt der har en 100litter så kan ta en spiseskje ført og se
Husk at økt KH også øker PH Derfor er det lurt å teste i en bøtte el.l først, for å finne ut hvor mye som trengs i karet. Du har allerede en KH på 2, så det er nok ikke så mye som skal til for å få en tilfredstillende verdi. (3-5)
Tilfeldig bekjentskap
© Heidi Ingdal
Reklame for plussmedlemskap