Stabile vannverdier etter 1 uke?! måler jeg feil?

Hei,

60 literen er oppe og går.

Planter, rot og nytt lysrør.

En type plante har slitt litt. Kan ha vært det gamle lysrøret muligens. Spent på det nye nå.

pH er på 7, Nitritt på mellom 0 og 0,1...svakt svakt farget vann på testen jeg har. skifter da litt vann ofte for å få dette ned.
No3 er også grei.

Kjøpte et slikt større tetra sett med gh Kh også. Har jeg forstått det riktig at jeg skal dryppe antall dråper med gh i akvarievann i målebeger og antall dråper før fargen skifter er gh? Det samme med kh? For etter en dråpe og også etter mange dråper skjer null skifte i farge. Er dette feil? Må jo være kjemiker også....

Jeg har en liten corydoras type som går i karet nå fordi jeg ikke fikk omplassert han sammen med slørhalene. Men de nye filtrene sto en stund i baljen til fiskene (før omplassering) og jeg brukte om igjen mye av vannet. Vil dette speede opp innkjøringsprosessen? Ser da ut som om han har det fint nå etter nesten en uke...
Det er normalt ingen vits i å resirkulere akvarievann, men hvis filteret har vært i kontinuerlig drift i mer enn en måned, kan du stort sett regne det som innkjørt.
Nei. Du måler ikke feil.
Nitritten kommer stort sett i perioden 12-21 dager.
Tilfeldig bekjentskap
© Cecilie Isaksen
Reklame for plussmedlemskap