Gh-salt

Kjøpte i dag NORAQ sitt GH-Salt for å forsøke å få høyere GH. Iogmed at jeg skiftet vann i går, ville jeg ikke gjøre det i dag så måten jeg gikk frem på var denne:

Det står en måleskje per 100l for å øke 1 gh. Jeg har 22 liters akvarium (gh ligger på 3), så jeg tok et litermål, fylte med 1 liter kranvann (har ca. 1.5 i krana) og tilsatte en halv måleskje med saltet. Målte GH, men stoppet og telle dråper etter 20, så dette ble rimelig høyere enn jeg hadde trodd (tippet det kom til å bli mellom 5 og 15). Tok da ca 15 milliliter av dette og hadde i akvariet. Skal vente i ti minutter til før jeg måler igjen (gjorde dette for 15 minutter siden). Satser på å øke 1-2 GH, og øke omtrent like mye om to dager.

Dette var kanskje en tungvint fremgangsmåte, men gjorde jeg det riktig? Eller gjorde jeg noe durabelig feil nå og bør skifte vann i en fei?
Da fant jeg ut at dette gav ikke noe utslag i det hele tatt x) Burde jeg tilsette mer eller vente litt til?
Majones
Da fant jeg ut at dette gav ikke noe utslag i det hele tatt x) Burde jeg tilsette mer eller vente litt til?

Jeg har slikt jeg og. Du burde ta litt og litt over tid. Det er som å venne nye fisk til et nytt akvarie
Ok Jeg tilsetter noen milliliter til også fortsetter jeg i morgen da
Istedet for Gh salt og alt det derre dyre tilskuddet du får kjøpt i dyrebutikkene kan du alternativt kjøpe alabastergips.
Koster vel 30-40kr for en kilo. Selges på panduro bla.a.

Alabastergips.
akvafil
Istedet for Gh salt og alt det derre dyre tilskuddet du får kjøpt i dyrebutikkene kan du alternativt kjøpe alabastergips. Koster vel 30-40kr for en kilo. Selges på panduro bla.a. [URLBLOCK1]

Det blir nok det jeg kjøper neste gang. Vil kjøpe noe som er beregnet på akvarier nå til å begynne med, og når den går tom satser jeg på gips.
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina
Reklame for plussmedlemskap