Økning av kh

Jeg har et ønske om å øke KH uten å få for høy PH. Nå er KH'n min på 2 og PH'n er på 6,5-7.

Så har jeg disse boksene av Noraq sine produkter som jeg har liggende. (se bilde) kan jeg bruke noen av disse til å øke KH uten å øke PH så mye? Hva kan jeg ellers bruke for å øke KH uten å måtte kjøpe fra Webzoo eller lignende, som helst ikke øker PH? Slik som jeg kan få tak i her i område, som f.eks. en hobbybutkk?

EDIT: Det står forresten på den PH/KH+ at jeg sal bruker en måleskje (10 gram) per hundre liter for å øke Karbonathardheten ca 5 grader -eller: for å øke PH fra 5-7 tilsettes 1/2-1 måleskje per 100 liter. Betyr dette at PH/KH+ boksen min ikke kan øke PH over 7?

[External Image]
Med tanke på de fiskene du har, synes jeg ikke det er nødvendig at du endrer hverken KH eller PH, jeg. Så lenge Ph er stabil og ikke flyr opp og ned som en jojo. Du har jo fisk som trives i lett surt vann
Okay, men er ikke KH'n min litt lav? 2 er ikke veldig høyt, men jeg vet jo ikke mye om akkurat dette
Så lenge Phen ikke hopper rundt, men faltisk er stabil så er ikke en KH på 2 noe problem. Jeg tror den "virkelige faren" er når KH ligger på 0-1

Øker du KH så vil PH gå opp siden de henger sammen, og du har jo perfekt PH nå for de artene du har
Ja, det var nettop av den grunnen at jeg spurte her først. PHen min er utmerket men leste en annen tråd her i stad og da tenkte jeg at jeg kunne sjekke og spørre litt rundt det!
Tilfeldig bekjentskap
© Kim Kasnes
Reklame for plussmedlemskap