Grått uklart vann...

I 160l har jeg over en periode sliti med grålig uklart vann, så jeg kjøpte en flaske med crystal clear water, men det så ut til å forverre det... Jeg tilsetter flytende co2 og jern hver dag og gjødsel innimellom. Kan det ha noe å si? Bildene av karet ligger på profilen min.
Ai, her har visst innlegget kommet ut 3 ganger... Sorry
Grått vann kommer gjerne av infusorier, som igjen oppstår pga opphopning og overskudd av næringsstoffer i vannet. Jeg tror rett og slett du bør kutte ut alle gjødseltilsetningene dine en periode, og se hva som skjer da. Et vannbytte nå vil heller ikke skade.

Antageligvis gir du mer næring enn plantemengden du har klarer å oppta.
En mulig årsak, og verdt å sjekke ut iallefall

Hvor mange timer pr dag har du lyset på?
mona o
Grått vann kommer gjerne av infusorier, som igjen oppstår pga opphopning og overskudd av næringsstoffer i vannet. Jeg tror rett og slett du bør kutte ut alle gjødseltilsetningene dine en periode, og se hva som skjer da. Et vannbytte nå vil heller ikke skade. Antageligvis gir du mer næring enn plantemengden du har klarer å oppta. En mulig årsak, og verdt å sjekke ut iallefall :-) Hvor mange timer pr dag har du lyset på?

Det står på 11,5 time hver dag. Trodde jeg ikke brukte for mye, siden jeg ikke har noe problem med alger, men det har kanskje ikke noe å si? Har aldri hatt infusorier før, men det er kanskje sånn det der ut?
Tilfeldig bekjentskap
© Per Gunnar Stenersæter
Reklame for plussmedlemskap