Hørte noe idiotisk i helga..

en slektning av meg kunne fortelle om en venn som akkurat hadde fått seg akvarie på 60-70 liter og hadde noen gullfisker oppi. med jevne mellomrom tok h*n all grus og pynt opp og vasket det godt med klorin for å holde det rent.....er det ikke da et under at fisken enda lever?
ja, de fiskene der kan vel uansett ikke ha et "langt" liv foran seg :/
Inaktiv bruker
om han skyller godt etterpå så skulle det vell ikke ha så mye å si vell? spørs vell og merke litt på hvor mye han vasker filteret kanskje?
Inaktiv bruker
chr87
om han skyller godt etterpå så skulle det vell ikke ha så mye å si vell? spørs vell og merke litt på hvor mye han vasker filteret kanskje?

Hva slags fiskehold er dette?
Hvis noen har det så skittent i akvariet at man må desinfiser akvarieutstyret med jevne mellomrom bør man bytte hobby.

Hvordan er det mulig å si sitat> om han skyller godt etterpå så skulle det vell ikke ha så mye å si vell?
Inaktiv bruker
Kai Roger Bakken
[QUOTE=chr87]om han skyller godt etterpå så skulle det vell ikke ha så mye å si vell? spørs vell og merke litt på hvor mye han vasker filteret kanskje?

Hva slags fiskehold er dette?
Hvis noen har det så skittent i akvariet at man må desinfiser akvarieutstyret med jevne mellomrom bør man bytte hobby.

Hvordan er det mulig å si sitat> om han skyller godt etterpå så skulle det vell ikke ha så mye å si vell?

ikke missofrstå, tenkte han vasket allt "for å være på den sikre siden".
om det er så møkkete at han MÅ klore alt, da er det noe allvorlig galt.
og med det du siterer meg på der, tankte jeg på at fisker dør vell ikke akkurat av å vaske tingene til akvariet i klor, om man skyller det godt før man putter det til bake?
beklager om jeg ble missoppfattet, har han det så møkkete at det er nødvendig med så drastiske vaske tiltak, da bør han bytte hobby
Hvis du tror litt skylling er garanti for å få vekk klorin og lignende så bør du kanskje revurdere det synet
Han burde kanskje slå opp i en akvariebok en eller annen gang.
Inaktiv bruker
var en grunn til at jeg satte ett spørsmåls tegn bak den påstanden min.
Kampfisk
Han burde kanskje slå opp i en akvariebok en eller annen gang.

hvorfor trur du nødvendig vis at det er en mann... det skriver ikke TS noe om...
Det jeg ikke fatter er folks sykelige trang til å desinfisere alt som har med akvarie å gjøre. Det må liksom på død og liv være kjemisk rent over alt. En grønn flekk, eller litt rusk på sanda så er 101 ute (omtrent).

Tror virkelig disse folkene at naturen er steril? Da tror jeg de snarest bør ta seg en tur ut i skog og mark og sjekke ved eget selvsyn :p

Jaja, satt på spissen, men point made.

Tror forøvrig ikke at disse fiskene kommer til å leve lenge. Om ikke klorinen tar knekken på de, kommer stresset ved temperatur- og vannverdiendringer til å i det minste fremkalle sykdom før eller senere.

Får håpe de som kjenner dette mennesket tar den et kurs eller tre i skikkelig akvariehold, så kanskje det er håp for disse fiskene også.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap