- Hjem
- Forum
- Vannverdier
- Hørte noe idiotisk i helga..
Hørte noe idiotisk i helga..
Postet 12.01.09 kl 17:27
Postet 12.01.09 kl 18:15
Inaktiv bruker
om han skyller godt etterpå så skulle det vell ikke ha så mye å si vell? spørs vell og merke litt på hvor mye han vasker filteret kanskje?
Postet 12.01.09 kl 18:19
Inaktiv bruker
chr87om han skyller godt etterpå så skulle det vell ikke ha så mye å si vell? spørs vell og merke litt på hvor mye han vasker filteret kanskje?
Hva slags fiskehold er dette?
Hvis noen har det så skittent i akvariet at man må desinfiser akvarieutstyret med jevne mellomrom bør man bytte hobby.
Hvordan er det mulig å si sitat> om han skyller godt etterpå så skulle det vell ikke ha så mye å si vell?
Postet 12.01.09 kl 19:11
Inaktiv bruker
Kai Roger Bakken[QUOTE=chr87]om han skyller godt etterpå så skulle det vell ikke ha så mye å si vell? spørs vell og merke litt på hvor mye han vasker filteret kanskje?
Hva slags fiskehold er dette?
Hvis noen har det så skittent i akvariet at man må desinfiser akvarieutstyret med jevne mellomrom bør man bytte hobby.
Hvordan er det mulig å si sitat> om han skyller godt etterpå så skulle det vell ikke ha så mye å si vell?
ikke missofrstå, tenkte han vasket allt "for å være på den sikre siden".
om det er så møkkete at han MÅ klore alt, da er det noe allvorlig galt.
og med det du siterer meg på der, tankte jeg på at fisker dør vell ikke akkurat av å vaske tingene til akvariet i klor, om man skyller det godt før man putter det til bake?
beklager om jeg ble missoppfattet, har han det så møkkete at det er nødvendig med så drastiske vaske tiltak, da bør han bytte hobby
Postet 12.01.09 kl 19:36
Postet 12.01.09 kl 20:25
Postet 12.01.09 kl 20:27
Inaktiv bruker
var en grunn til at jeg satte ett spørsmåls tegn bak den påstanden min.
Postet 12.01.09 kl 20:30
Postet 12.01.09 kl 20:31
Det jeg ikke fatter er folks sykelige trang til å desinfisere alt som har med akvarie å gjøre. Det må liksom på død og liv være kjemisk rent over alt. En grønn flekk, eller litt rusk på sanda så er 101 ute (omtrent).
Tror virkelig disse folkene at naturen er steril? Da tror jeg de snarest bør ta seg en tur ut i skog og mark og sjekke ved eget selvsyn :p
Jaja, satt på spissen, men point made.
Tror forøvrig ikke at disse fiskene kommer til å leve lenge. Om ikke klorinen tar knekken på de, kommer stresset ved temperatur- og vannverdiendringer til å i det minste fremkalle sykdom før eller senere.
Får håpe de som kjenner dette mennesket tar den et kurs eller tre i skikkelig akvariehold, så kanskje det er håp for disse fiskene også.
Tror virkelig disse folkene at naturen er steril? Da tror jeg de snarest bør ta seg en tur ut i skog og mark og sjekke ved eget selvsyn :p
Jaja, satt på spissen, men point made.
Tror forøvrig ikke at disse fiskene kommer til å leve lenge. Om ikke klorinen tar knekken på de, kommer stresset ved temperatur- og vannverdiendringer til å i det minste fremkalle sykdom før eller senere.
Får håpe de som kjenner dette mennesket tar den et kurs eller tre i skikkelig akvariehold, så kanskje det er håp for disse fiskene også.
Postet 12.01.09 kl 20:32