Nitrat problemer

Hei der ute.

Gikk i felle og satte ut fisk for tidlig i et ny startet akvarium. Det har selvfølgelig straffet seg med at nitrit mengden nå har økt, og fiskene begynner å dø. Har skiftet vann flere ganger, og håper det stabliserer situasjon.
Har noen erfaring med Tetra Bactozym?, skal vistnok sørge for riktig bioaktivitet umidelbart og at fisk kan settes i akvariumet allerde etter 24 timer.
Hvis noen kjenner dette midlet, kan dette tilføres akvariumet med fisk i?
Hei champion.

En vanlig feil dette. Der har mange av oss vært gitt.
Jeg vil egentlig si at der er en eneste løsning (om du da ikke har et annet sted å plassere fiskene i enn så lenge) - nemelig delevannsbytter.
Du må bare fortsette å bytte vann - hver dag så lenge du har disse problemene. Ikke gi mer mat enn helt nødvendig.

Det er veldig mange akvarister som har dårlig erfaring/negative meninger i forhold til det Tetra Bactozym`s produktomtale sier.
Selv er jeg blant de som er mer positiv.
Jeg har benyttet meg av "fjuskebakterier" - og jeg har lykkes med dette.
Men jeg kan ikke med sikkerhet si at det er Tetra Bactozym som har gjort " underverker" - eller om det er min forsiktighet i forhold til belastning av kar/filter/lite foring i innkjøringsperioden

Jeg har satt i fisk før det har gått de anbefalte 24 timene - dog ikke med det samme. Tror nok jeg vill unngå dette.

mvh
Hei Lillian

Takk for rask tilbakemelding og godt svar.

Kjenner du til om Bactozym kan tilsettes med fisk i akvariumet?

Lillian Ulriksen
Hei champion. En vanlig feil dette. Der har mange av oss vært gitt. :-) Jeg vil egentlig si at der er en eneste løsning (om du da ikke har et annet sted å plassere fiskene i enn så lenge) - nemelig delevannsbytter. Du må bare fortsette å bytte vann - hver dag så lenge du har disse problemene. Ikke gi mer mat enn helt nødvendig. Det er veldig mange akvarister som har dårlig erfaring/negative meninger i forhold til det Tetra Bactozym`s produktomtale sier. Selv er jeg blant de som er mer positiv. Jeg har benyttet meg av "fjuskebakterier" - og jeg har lykkes med dette. Men jeg kan ikke med sikkerhet si at det er Tetra Bactozym som har gjort " underverker" - eller om det er min forsiktighet i forhold til belastning av kar/filter/lite foring i innkjøringsperioden Jeg har satt i fisk før det har gått de anbefalte 24 timene - dog ikke med det samme. Tror nok jeg vill unngå dette. mvh
Tilfeldig bekjentskap
© Heidi Ingdal
Reklame for plussmedlemskap