Får ikke senket ph i karr.

Eg har problemer med å få senket pHen i et kar, når eg måler i bøtten etter eg har tilsatt pH senkings middel (bruker Tetra sin pH/KH minus), går pH ned fra 8 til 6,5. Når eg måler Phen i karet degen etter er den oppe i 7,6.
Da er spørsmålet mitt om noen vet hva steinene (de er kvit) i cirax boksene til Juwel er laget av?
Har tenkt mye og det er det eneste eg har i karet som kan heve pHen.
Tenker på de stakkars fiskene så må tåle denne pH svingnigen.

Takker så mye for svar.

Prøv å legg torv i filteret ditt. Hva det er i cirax boksene vet jeg ikke, tviler på at de putter kalk i filteret sitt.
Ph
Vi slet med akkurat det samme da vi brukte den ph-senken der. Vi gikk til investering av eikebark ekstrakt, og da fikk vi ph ned til der vi ville etter noen uker. Den steg ikke mer etterpå.
ville anbefalt å kjøpe det.
Lykke til
Hmm
Skulle ønske jeg slet med høy ph:P
Har bestillt eikebarkekstrakt, så får håpe den funker.
Etter mange år i akvariumbransjen så har jeg jo prøvd endel forskjellige PH minus produkter og felles for veldig mange av de er at de fungerer utrolig dårlig.
Etter mye prøving og feilling kom jeg over tropefisk egenproduserte syre, den virker skikkelig bra og koster også lite.
Når man driver med så sterk syre så skal man vite litt om dosering, for det er ikke mange ml som skal til før phen detter dramatisk.
Men helt klart et produkt jeg annbefaler til alle som skal senke PHen.

Bruker selv torv i et karr, et BB karr med et diskusparr, og med hånden på hjertet, det er ikke mye fint med den fargen torven lager i karret.
Greit med litt gul/brun farge i karret pgs røtter, men det blir altfor mye farge i vannet av torv, så jeg ville aldri ha brukt det i et stuekarr(men det er min smak da).
Finnes jo folk som liker sortvannskarr da(og har tenkt litt på det jeg og, litt spaltet på dette området).

Men kjøp tropefisk sin egenproduserte PH minus den fungerer knall bra.
Og cirax innmaten i juwelfiltrene øker ikke PHen, jeg har en venn som bruker de i en diskustank og han har stabil ph med de, på rundt 7.
MadShadow
Skulle ønske jeg slet med høy ph:P

Me 2 (Malawientusiast, hehe..)
akvafil
[QUOTE=MadShadow]Skulle ønske jeg slet med høy ph:P

Me 2 (Malawientusiast, hehe..)

Natron er billig og bra og fås kjøpt i alle dagligvare butikker som finnes(tror jeg), så det burde ikke by på mye jobb for og holde PHen høy i et karr.

Driver selv med saltvannskarr også jeg og der er det malawi PH, mellom 8-8,5 og det er jo ikke noe problem og holde phen høy(min mening da).
Får prøve med eikebarkekstrakt og vist ikkje den funker skal eg prøve tropehagen sin.
Takker så mye for svar.
Ken MyrsethNatron er billig og bra og fås kjøpt i alle dagligvare butikker som finnes(tror jeg)).

Bruker natron selv, og har gjort dette lenge.. Men heving av Ph blir vel litt OT her..
akvafil
[QUOTE=]Ken MyrsethNatron er billig og bra og fås kjøpt i alle dagligvare butikker som finnes(tror jeg)).

Bruker natron selv, og har gjort dette lenge.. Men heving av Ph blir vel litt OT her..

Var en komentar til vedkommende som ønbsket han slet med høy PH-natron fikser det-derfor komentaren.
Tilfeldig bekjentskap
© Viggo Gausvik
Reklame for plussmedlemskap