Co2 i tanganyika kar?

Har prøvd å ta opp dette i en annen tråd, men får ikke helt svar på det så prøver her i forumet om vannverdier.
Det jeg lurer på er om Tilførsel av Co2 i et Tanganyika kar er helt bortkastet eller om det har noe for seg. Blir kansje noe Vallesneria og/eller Anubias, Kansje til og med planteløst. Har hørt om at det er en ønske med en type alger i Malawi og Tanganyika. Vil Co2 tilførsel hjelpe? vil det være mulig å tilføre Co2 i et kar med mye bevegelse og høy ph. Vil Co2 lage for stor ubalanse i Karet?
Jeg skjønner ikke helt hvorfor du skulle vurdere co2 i et slikt kar? Som du skriver selv, lite planter evt. ingen planter - hva skal du da med co2?

Jeg har ikke hørt noe om en type alge som kommer av co2-tilførsel, hvilken alge skulle det være?

Aner ikke!!!! Derfor jeg spør. Investerti i Co2 anlegg rett før jul. Og er litt lei planter nå. Ble mye luking etter d ble Co2 tilførsel. Derfor jeg nå vurderer Tanganyika kar. Spør om det var noe poeng med Co2 tilførsel, før jeg legger det til salgs eller flytter det til et annet kar.
Skywalker
Spør om det var noe poeng med Co2 tilførsel, før jeg legger det til salgs eller flytter det til et annet kar.

NEI!

I en tanganyika biotop ligger PH på rundt 8,5 +- , GH verdiene er meget høy, ofte rundt 15-16.
I disse forholdene er det svært lite planter som overlever i det hele. Crinum, Anubias og noen få andre planter klarer seg greit under disse forholdene.

Dersom du går over til Tanganyika og ikke har andre akvarier du kan bruke CO2 systemet ditt, så er min anbefaling å selge det.
Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap