Vanngjennomstrømning.

Har sittet og fundert på dette med utskifting av vann og diverse.

Det jeg lurer på er: Dersom vannet i springen har de rette verdier for fiskene man har, er det da noe i veien for å ha en permanent gjennomstrømning?

Tenker da å konstant tilsette nytt vann. Bare noen få liter i timen, og la overskuddsvannet gå rett i avløpet. Tenker i tillegg til vanlig filtrering.

Er dette en tanke, eller er det helt dødfødt? Ideen er å tilsette temperert vann. Det skulle ikke være noen stor belastning for en varmtvannstank å bli tappet med èn til to liter i timen.

Synspunkter?

-Tim
Det er noen som bruker slik automatisk vannbytte, spesielt om de er borte i perioder, har store kar eller fiskearter som krever mye vannbytter. Du kan jo søke litt rundt på forumet og lese litt om det. Her er en av trådene jeg fant ved søk.

Vil tro at om du har varmekolbe i akvariet så kan du fint bytte med rent kaldvann. Med små mengder nytt vann så synker ikke tempen så mye at det blir noe problem og det er mye sunnere for fiskene.
Det var akkurat slik jeg tenkte. Hvordan gjør man med justering av vannverdier? Må man ha en doseringspumpe med computer? Blir i så fall ganske så kostbart....

Hm. må tenke litt på det. Ikke umulig at jeg lager et helautomatisk oppsett når jeg flytter i leilighet.

-Tim
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap