Oksygen i lukket akvarium h?

Hei,

Jeg har AquaTeens 41 liter. I dette har jeg to albino-maller og en kampfisk. Dette akvariumet har et lokk over seg som er omtrent helt tett. I hovedlokket er også et mindre lokk for fôring og vanntesting. Siden dette i sin helhet er nokså tett, lurer jeg på om jeg må ta av lokket innimellom for å få inn mer oksygen (O2) siden jeg bare har en vannpumpe. Er det nødvendig å ta av lokket innimellom?

Vidar
Hei.

Har selv en slik og den er ikke tett. Det er et overbygg bak på venstre siden der lednigner og slikt kan komme ut.

Jeg tar av foringsluken på varme dager for å øke fordampingen. Har ikke hatt problemer med O2 så langt (2 måneder)

-Tim
Det er ikke helt tett, men blir det ikke dårlig luft inni der når den står omtrent stille? Det er jo ikke noe luftsirkulasjon å snakke om akkurat, så jeg tenkte litt på at lufta blir fort brukt opp liksom. Imidlertid er jo 2 mnd. en bekreftelse på at det likevel fungerer bra å ha lokket på. Takk for tilbakemelding!

Vidar
Dersom du har fisk som krever veldig høyt oksygeninnhold kan du sette inn en luftestein. Da vil lufta fra pumpa presse ut lufta som allerede er under lokket.

Har enda til gode å se ancistrusen snappe luft. Som sagt har jeg ikke lokket på HELE tiden.

-Tim
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap