- Hjem
- Forum
- Vannverdier
- Svingende ph.
Svingende ph.
Har satt opp et nytt 63liters akvarium der eg har lyst å ha corydoras adolfi og sjokoladegurami. Eg prøver å få pHen ned på 6 men den stiger opp til 7 på ca en dag.
pHen i kranvannet er 8 og kH er på 6.
Når eg senker pH til 6 er kH på 3.
Bruker Stein's eikebarkekstrakt for å senke pH.
Noen tips om hvordan eg kan stabilisere pH på 6?
Takker for alle svar.
pHen i kranvannet er 8 og kH er på 6.
Når eg senker pH til 6 er kH på 3.
Bruker Stein's eikebarkekstrakt for å senke pH.
Noen tips om hvordan eg kan stabilisere pH på 6?
Takker for alle svar.
Postet 11.08.09 kl 20:24
Postet 11.08.09 kl 20:35
Dette problemet har jeg også, faktisk. Men jeg har veldig lav KH, rundt 1 i krana.
Men PH er høy; rundt 8. Jeg senker PH med Amtra eikebarkekstrakt, og dagen etter er den nesten oppe ved utgangspunktet.
Det jeg så har lagt merke til, er at for å senke den like mye på nytt (i det samme vannet), trenger jeg bare en brøkdel eikebarkekstrakt i forhold til dosen jeg måtte bruke første gang.
Min PH synker heller ikke av at vannet luftes et døgn.
Utrolig irriterende dette her, og jeg håper noen har gode forslag å komme med.
Jeg har bare planter, røtter og biltema blåsesand i mine kar. Skulle ikke være noe som buffrer PH.
Men PH er høy; rundt 8. Jeg senker PH med Amtra eikebarkekstrakt, og dagen etter er den nesten oppe ved utgangspunktet.
Det jeg så har lagt merke til, er at for å senke den like mye på nytt (i det samme vannet), trenger jeg bare en brøkdel eikebarkekstrakt i forhold til dosen jeg måtte bruke første gang.
Min PH synker heller ikke av at vannet luftes et døgn.
Utrolig irriterende dette her, og jeg håper noen har gode forslag å komme med.
Jeg har bare planter, røtter og biltema blåsesand i mine kar. Skulle ikke være noe som buffrer PH.
Postet 11.08.09 kl 20:47
Postet 11.08.09 kl 20:50
Endret: 11.08.09 kl 20:54
Postet 11.08.09 kl 21:06
Postet 11.08.09 kl 21:09
Endret: 11.08.09 kl 21:10
Postet 11.08.09 kl 21:11