Grått og "skittent" vann

Noen som vet hvordan bli kvitt dette?
Div. midler er prøvt og så vannbytte annenhver dag.
Karet er BB kar med gullfisk
Har røyking noe innvirkning på vannet?
Vil tippe det er filteret ditt som er problemet. Hvilket filter er det og hvor stort akvarie?
Sliter vel egentlig litt med dette jeg også i malawi karet mitt.
Jeg har et AM-TOP for 300-350 i et 180L kar, jeg hakke hatt problemer med dette i noen annet kar jeg har.

Om det er filteret, hva kan man gjøre?
Er ikke filter i mitt tilfelle tror jeg er to innvendige pumper, 3x karets mål..
Har du finfilter i disse to innvendige filterne da? Altså en form for hvit filtervatt til den fineste partikkelfiltreringen? Svamper holder ikke igjen det aller fineste slammet, har jeg erfart, og dette kan gi "uklart" og litt grått vann som rett og slett ser skittent ut.

Sånt gjør meg sprø... :p Er det noe jeg ikke kan fordra så er det vann som ser skittent ut, så jeg MÅ ha muligheten til filtervatt som hjelpemiddel i alle former for filterløsninger jeg har.

Røyking - mener du da sigarettrøyking? Det har ikke noen direkte innvirkning på vannet, men det har en indirekte virkning. Den luften som opptas som oksygen i vannet til akvariet, og siden luften i rommet jo inneholder avfallsstoffer fra sigarettrøyken, vil dermed bli fiskene passive røykere, rett og slett :-/
Jeg har hvit filtervatt inni, et forholdsvis godt lag.
Kan plasseringen av innsuget til pumpa ha noe og si på filtreringen av vannet? isåfall hvor burde den stå?
Akkurat nå står den nede i et hjørne.

Skal bytte fra grus til sand i karet mitt i morgen eller på søndag, så det ville jo vært et perfekt tidspunkt og flytte litt på innsuget om det trengs!
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D.Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap