Tetra aqua ph/gh minus

Trenger å senke ph i karet fra 7,5-7,8 til 6.0 og endte opp med Tetra sin ph/gh minus da det var det eneste de hadde i butikken.

I følge bruksanvisningen, jeg til slutt fant via google, skal dette tilføres direkte i karet og da blir jeg skeptisk. Ingen fisk i karet pr i dag da det fortsatt kjøres inn men i følge nitritt testen er det nok klart til i morgen og da er det kardinaltetra som er planen.

Så er det grei skuring å tilsette dette med fisk i karet eller bør det tynnes ut i bøtta først ved vannskifte ?

(Dette blir kun en mellomløsning til jeg får anskaffet eikebarkekstrakt)
Lureste er å tynne ut i bøtte.

Senk PH før du setter inn fisk, ellers må du gjøre det veldig langsomt. Jeg senket fra 7.8 til 7 på 2 dager.

-Tim
Eg prøvde tetra son ph/gh minus og phen svinget veldig, hadde et ph hopp fra 6,5 til 8 på en natt, så vær obs at ikkje det samme skjer med deg. Byttet til eikebarkekstrakt og har hatt stabil ph siden da.
Ja, jeg sliter litt med å holde den stabil.
Senket ned til 6.2 i dag tidlig og den er oppe på ca 7.0 nå. Samme skjedd i går men da antok jeg at jeg ikke hadde dosert nok så i dag fulgte jeg bruksanvisningen.

Passet veldig dårlig siden 12 kardinal tetra flyttet inn i dag.

Er det webzoo som fører eikebarkekstrakten ?
Får svare meg selv at ja, webzoo har det, bestillte nå.
Noen tips hva jeg bør gjøre i mellomtiden, vannskifte med innblandet tetra ph minus eller vil denne ph opp ned dansen være mere skadlig enn å la de gå i ph7+ ?
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap