Filtrere over torv.

Jeg filtrerer vannet over torv for å senke phen i mine akvarier, men nå lurer jeg på. Må torven ligge inni filteret på pumpen eller kan jeg legge torv inni størmpebukser foreks bak bakgrunnen og få ph senkning av det og?

Takk for svar
Jeg har stjelt strømpebukse fra fruen og dumpet bak bakgrunnen. Det går helt fint, går litt tregere men det er jo bare sunt å ta det sakte. Mye rensligere også.
I discus karet mitt på 720 liter. har jeg en ph på ca 6. Jeg lar fisken selv senke ph. har ph på 8.5 i krana. sett inn mangrove røtter,de senker også ph. har det hos meg.
Jepp har røtter og. og det tar jo litt da, men det er liksom ikke nok. Så har jeg en klump med torv inni en strømpebukse inni hver av pumpene men alikavell får jeg det ikke lengre ned en til 6.5. og jeg vil ha 6. Det er det jeg har i det lille karet. + at den brunlige fargen man får av å filtrere over torv syntes jeg er fin i ett diskus kar. Ser og det at fiskene liker det bedre og med litt farge på vannet.

Men da er jo saken grei. litt stømpebukser bakom bakgrunnen er jo fint det Gjør ikke noe at det tar litt lengre tid.

Takk for svar folkens
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap