Hvorfor skal man ikke bruke varmt vann fra rør v vannskifte/oppstart?

har en diskusjon her med min kjære, og jeg er sikker på at man ikke skal bruke varmt vann fra krana, pga noe med kobber el. Det som er greia er at jeg kan ikke forklare helt hvorfor??? og er det riktig? dette var noe jeg ble fortalt da jeg startet mitt første akvarium for noen år siden.. min kjære mener at hvis det er noe som kommer igjennom røra når det tappes varmt vann, kommer det vel oxo når det tappes kaldt, for det er jo samme rør og egentlig samme vann... må innrømme at jeg har problemer med å forklare hvorfor den logikken er feil, da jeg som sagt bare har fått beskjed om det og ikke hvorfor
noen som vet?
nå kommer vel det varme vannet fra varmtvannstanken?? (hvis man har et sånn type system der man bor). og der ligger jo vannet en stund og blir oppvarma. ser for meg at det ikke er like rent vann som det kalde som kommer på direkten..bakterier osv?
ja.. det er jo noe sånt jeg tror og prøver å fortelle, men typen min er litt sta og vil ha en god og plausibel forklaring. helst svart på hvitt (eller grått)
Hei.

Mange meninger om bruk av "beredervann".
Den vanlige søkefunksjonen fungerer dårlig, men jeg har funnet et par tråder til deg. Denne og denne.

Ved oppstart så har det ingen stor hensikt å bruke oppvarmet vann. Da har du jo ingen fisk som kan få sjokk av temperaturfallet.
tusen takk nå er vi enige her takker fra typen oxo fornøyd nå :p
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap