Stein endrer vannverdier?

Hei :- )
Har tenkt å prøve ut med noen litt store steiner i akvariumet mitt.
Så på en side her på AK, og der var det en som brukte en bergart som gjorde vannet hardt. Gjelder dette alle steiner, at de endrer vannverdiene?
Andrine :- )
Hei :- ) Har tenkt å prøve ut med noen litt store steiner i akvariumet mitt. Så på en side her på AK, og der var det en som brukte en bergart som gjorde vannet hardt. Gjelder dette alle steiner, at de endrer vannverdiene?

Dette kommer helt ann på steinen.

foreks hvite kalksteiner.. Da får du gråttvann i noen dager. og vannet blir hardere.

Lavasteiner (svarte steiner) som jeg har i karet har ikke gjort noe med vannverdiene.

så det kommer helt ann på åssen stein du skal ha i karet ditt.

om du vil hente stein fra naturen, sørg for å koke de en god stund ( eller putt dem i microen som jeg har sett flere har gjort) men ikke kast kast steinen i karet med en gang etter tilbredningen av dette.. for da kan de sprekke. og er du riktig heldig kan glasset på karet ditt også sprekke pga varmeen som er i steinen....
Stein i micro ovn
lol Om du putter stein i Micro, må den ikke inneholde metaller, ellers blir det fyrverkeri i ovnen,. og i verstefall brann ,.
så å koke, eller skylle den i Glohett vann er vel mere å anbefale,.
en annen ting er at steinen bør være av rene harde bergarter, ikke med kråkesølv og glimmer. Du kan gjerne bruke kvarts(hvite harde stein)
beste er rullestein fra fjæra,.

Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap