Bør jeg forstørre stimen? :)

Inaktiv bruker
Jeg har et 60L akvarie, med et Fluval 2 innvendig filter.
I dette akvariet bor 10 Neontetra. Akvariet er et artskar for kun neontetra, men jeg vurderer å skaffe noen Kardinaltetra.
Så skal jeg komme til saken.
Syns du\dere at jeg bør forstørre stimen med neontetra? Isåfall, hvor mange vil dere anbefale?
Dersom du\dere mener at jeg heller bør forstørre stimen, ved å invitere inn noen kardinaltetra vil jeg gjerne høre eventuelle meninger\tips om dette.
Jeg har vurdert å sette inn noen kardinaltetra også, men jeg er litt usikker på vannverdiene mine. De ligger stort sett rundt PH 6,5 - 7. Vannet er relativt bløtt, og holder en hardhet på under 3. Jeg har lest en del om kardinaltetraens krav til veldig bløtt vann. Dette gir meg tanker, om at jeg kanskje bør holde meg unna denne fisken, fordi vannet mitt ikke tilfredstiller kardinaltetraens krav skikkelig? Kanskje jeg overdriver? Neontetraene skal da også ha bløtt vann, men de trives godt hos meg.
Det jeg egentlig vil med denne tråden, er å få eventuelle anbefalinger for hvordan jeg kan gjøre stimen enda bedre. Fisk jeg vil at dere skal ta i betrakning her er Kardinaltetra og Neontetra.
Hvis du setter inn kardinaltetra vil du ikke utvide stimen, men sette inn en ny art i akvariet... Jeg ville heller godt for flere neontetraer...

Mvh: PK
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina
Reklame for plussmedlemskap