Hvit overflatehinne

Har den siste tiden fått en slags hvit overflatehinne. Kommer som regel 5-7 dager etter jeg har renset. Akvariet er godt innkjørt.
Den hvite hinna fjernes lett med hov. Skjønner ikke hvor dette kommer fra. De to andre akvariene har ikke dette problemet.

N02 er på mindre enn 0,3mg/l og PH på 7,0.
Kunne testet GH også, men finner ikke bruksanvisningen, så husker ikke hvor mange dråper osv... :p

Noen som har peiling på hva dette kan være?
N02 er på
Forumet tar ikke "mindre enn"-tegnet

Og ellers høres det ut som en overflatehinne du har, som fjernes ved å sette utstrømningen fra filteret slik at du får mer bevegelse i overflata.
Aha, det klarer ikke det tegnet nei...det forklarer jo saken :p

Jeg har både utvendig og innvendig pumpe. Begge bryter vannet. Det er derfor jeg ikke skjønner hvorfor denne hinna kommer.
Nei, da kan ikke jeg hjelpe deg heller, da må nok noen med mere kunnskap til.
Kanskje hvis du skriver hva du har i akvariet, at noen kan hjelpe deg.

Fisk?
Andre dyr?
Planter?
Bunnlag?
Kalkstein?
Andre stein?

Hvor stort er akvariet, har du dekkglass, har du bakgrunn, hva slags pumper og filter har du? Har du gjort noen endringer i karet like forut før det begynte å dannes hinne? Hvilket rom står karet i. Foregår det noe i rommet, utenfor karet som kan føre til hinne i karet? Hva slags topp har du over karet - heldekkende, glass, ikke topp?

Det vil også være til hjelp om du klarer ta bilde av det du forsøker beskrive.

Jo mer informasjon du putter inn, jo bedre og riktigere svar kan du håpe på.
TrudeHell
Kanskje hvis du skriver hva du har i akvariet, at noen kan hjelpe deg. Fisk? Andre dyr? Planter? Bunnlag? Kalkstein? Andre stein? Hvor stort er akvariet, har du dekkglass, har du bakgrunn, hva slags pumper og filter har du? Har du gjort noen endringer i karet like forut før det begynte å dannes hinne? Hvilket rom står karet i. Foregår det noe i rommet, utenfor karet som kan føre til hinne i karet? Hva slags topp har du over karet - heldekkende, glass, ikke topp? Det vil også være til hjelp om du klarer ta bilde av det du forsøker beskrive. Jo mer informasjon du putter inn, jo bedre og riktigere svar kan du håpe på.

Det er bare L-maller i akvariet. Har anubias, festet på røtter. Rådasand, husker ikke størrelsen desverre.

Akvariet er 200L. Mangler det ene dekkglasset, men det har det gjort i 3 år. Filterene er utvendig 2213 og innvendig 2252. Står også en Eheim Compact 1000 sirkulasjonspumpe og går.
Ikke gjort endringer på veldig lenge.
Karet står i stua, hvor det har stått i 3år og har heldekkene armatur.

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap