Når er mellomlagret vann for gammelt?

Det lurer jeg på Jeg har to akvarium, til sammen bortimot 180 liter vann. Og fire akvariumbøtter på 10 liter hver. Kunne derfor tenkt meg å ha stående en noe større dunk som jeg kan hente temperert og luftet vann fra, for da kan jeg skifte vann på begge akvariumene på samme dag. Det hadde også vært kjekt med temperert vann dersom det er behov for å skifte vann utenom de ukentlige skiftene. Men hvor lenge kan vann stå mellomlagret før det er for gammelt?
SGS
hvor lenge kan vann stå mellomlagret før det er for gammelt?

Lenger enn det bør gå mellom hvert vannskifte -
Så bra Da får jeg finne ut hvor jeg kan kjøpe en 30-40-50-liters dunk med lokk!
På Biltema har de 70l dunker med lokk, de tåler nok ikke å bli fyllt helt opp, men jeg har 40l vann i dem hver uke ved vannskift.
Alden Irslinger
På Biltema har de 70l dunker med lokk, de tåler nok ikke å bli fyllt helt opp, men jeg har 40l vann i dem hver uke ved vannskift.

Du tenker på en slik?

Jeg har 70 -liter i en lignende type kjøpt på Coop Bygg. Og så har jeg festet plastklemmer i lokket, klemmer kjøpt på Clas Ohlson. Da fyller jeg nesten helt opp.

Du får næringsmiddelgodkjente plastbrakker på Clas Ohlson på opptil 55 liter.
Ja, en slik jeg tenkte på. Men en bør fjerne hjulene. De gir for stor punktbelastning i bunnen.
Både Europris og Felleskjøpet har solide bøtter på 30-35 liter, som er maks av hva jeg kan klare alene. Den på Europris er vel egentlig tenkt som gjæringskar for vin, og har litermål på siden, hvilket jeg syntes var gøy da jeg fortsatt trodde jeg måtte tilsette ting :o)
Takk, takk Svipper innom Europris i morra og tar en kikk.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap