- Hjem
- Forum
- Vannverdier
- Eddik til senking av ph?
Eddik til senking av ph?
Inaktiv bruker
Trenger å senke PH så fort jeg kan da jeg har en alvorlig ammonium situasjon i karret mitt. Kan eddik brukes og i isåfall hvor mye for å senke "1" i en 540?
Postet 04.04.10 kl 10:29
Postet 04.04.10 kl 10:35
Inaktiv bruker
Vannbytter går det dårlig med ettersom vannet holder PH 8.31 ut av springen. :-/
Postet 04.04.10 kl 11:24
Postet 04.04.10 kl 11:34
Postet 04.04.10 kl 11:36
Inaktiv bruker
Malawi og Victoria er akkurat det jeg driver med ) Kun viltfangede individer derfor jeg har et akkutt hysterianfall pga ammoniumen/ammoniakken i Victoria karret mitt. Veeeeldig dyrt om det skulle gå feil vei.
Har skiftet så mye vann i det siste at skulle tro det hjalp men nei da Har vel i løpet av siste uke skiftet mellom 30-50% vann hver dag hmmm alle forslag tas i mot med takk.
Har skiftet så mye vann i det siste at skulle tro det hjalp men nei da Har vel i løpet av siste uke skiftet mellom 30-50% vann hver dag hmmm alle forslag tas i mot med takk.
Postet 04.04.10 kl 11:40
åååååååja..
hehe, akkurat!
Du sliter for tiden med høy ammoniakk av en eller anne grunn og du tenker da og senke PH slik at ammoniakk ikke blir for giftig?
I see..
Trudde dette fikk PH til og synke ganske fort men bestiller du i dag får du det gjerne ikke før til torsdag..
Noen andre får svare deg på om det er noe annet i hjemmet som kan brukes som en nødløsning
Lykke til
hehe, akkurat!
Du sliter for tiden med høy ammoniakk av en eller anne grunn og du tenker da og senke PH slik at ammoniakk ikke blir for giftig?
I see..
Trudde dette fikk PH til og synke ganske fort men bestiller du i dag får du det gjerne ikke før til torsdag..
Noen andre får svare deg på om det er noe annet i hjemmet som kan brukes som en nødløsning
Lykke til
Postet 04.04.10 kl 11:52
Inaktiv bruker
He he takk mann føler jeg trenger det
Postet 04.04.10 kl 11:58
SvolpTrudde dette [URLBLOCK1] fikk PH til og synke ganske fort men bestiller du i dag får du det gjerne ikke før til torsdag.. Noen andre får svare deg på om det er noe annet i hjemmet som kan brukes som en nødløsning :)
Han fikk tilbud om dette på mail for flere timer siden, la også igjen beskjed her i tråden om at han hadde fått mail - så da var det kanskje ikke så hast allikevel..
Postet 04.04.10 kl 13:33
Inaktiv bruker
Hei Eivind, svarte deg faktisk på mail 5 minutter etterpå men fikk ikke respons
Postet 04.04.10 kl 13:42
Postet 04.04.10 kl 14:18
Postet 04.04.10 kl 17:55