Eddik til senking av ph?

Inaktiv bruker
Trenger å senke PH så fort jeg kan da jeg har en alvorlig ammonium situasjon i karret mitt. Kan eddik brukes og i isåfall hvor mye for å senke "1" i en 540?
Det tror jeg er en dårlig ide.

Har du hørt om aquamanias har mulighet til å hjelpe deg hurtig?

Ellers er det nok vannbytter som gjelder i første omgang. Så finnes det endel natur remedier i neste.
Hva er det som har skjedd og hvordan har du målt?

Hilsen Ola
Inaktiv bruker
Vannbytter går det dårlig med ettersom vannet holder PH 8.31 ut av springen. :-/
Pål Kristiansen
Vannbytter går det dårlig med ettersom vannet holder PH 8.31 ut av springen. :-/

Heldige du
syntes du skal tenke på og Begynne med tanganyika eller malawi !!
Ifølge OVA skal pH ligge på mellom 7,7 og 8 ut av springen - men dette er jo uannsett ueheldig høyt - sendt deg mail
Inaktiv bruker
Malawi og Victoria er akkurat det jeg driver med ) Kun viltfangede individer derfor jeg har et akkutt hysterianfall pga ammoniumen/ammoniakken i Victoria karret mitt. Veeeeldig dyrt om det skulle gå feil vei.
Har skiftet så mye vann i det siste at skulle tro det hjalp men nei da Har vel i løpet av siste uke skiftet mellom 30-50% vann hver dag hmmm alle forslag tas i mot med takk.
åååååååja..
hehe, akkurat!

Du sliter for tiden med høy ammoniakk av en eller anne grunn og du tenker da og senke PH slik at ammoniakk ikke blir for giftig?
I see..

Trudde dette fikk PH til og synke ganske fort men bestiller du i dag får du det gjerne ikke før til torsdag..
Noen andre får svare deg på om det er noe annet i hjemmet som kan brukes som en nødløsning

Lykke til
Inaktiv bruker
He he takk mann føler jeg trenger det
Svolp
Trudde dette [URLBLOCK1] fikk PH til og synke ganske fort men bestiller du i dag får du det gjerne ikke før til torsdag.. Noen andre får svare deg på om det er noe annet i hjemmet som kan brukes som en nødløsning :)

Han fikk tilbud om dette på mail for flere timer siden, la også igjen beskjed her i tråden om at han hadde fått mail - så da var det kanskje ikke så hast allikevel..
Inaktiv bruker
Hei Eivind, svarte deg faktisk på mail 5 minutter etterpå men fikk ikke respons

Hei

Det er en tråd her:

om Eikebarkekstrakt og div syrer som kan være vært å titte på.
Pål Kristiansen
Hei Eivind, svarte deg faktisk på mail 5 minutter etterpå men fikk ikke respons :-)

Jepp, så mailen når jeg kom hjem nå, flere trege servere rundt omkring idag - har eiketre-ekstrakt som sagt, men du må senke svært forsikting over mange timer.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap