Målestrips forvirring.

hei
jeg er fullstendig klar over deres meninger om strips å måle vann men nå har det seg at det er den jeg har for hånd!
på gh så er det oppgitt 7`d >14`d! er dette mindre enn 3`, mer enn 7, og mer enn 14? driver å skal ha igang malawivann, og før hadde jeg egentlig ikke brukt dette noe særlig da jeg ikke har trengt noe annet enn vanlig springvann men nå må jo kh og ph og gh justeres her så blir litt mer kjemi inni bildet gitt..
har aldri selv brukt strips og kommer nok heller aldri til og bruke det. men har jo lest og sett hva som blir sagt om strips da så. så rådet er kjøp dråpe test.

øke gh gjør du enten med albagips vanlig hobby gips eller det aller beste er noe som heter utha ice. er en "smelte" stein som ligner kanskje litt på glass. er gjennomsiktig. men ikke ha for mye i. da vil ghen stige til himmels. men små biter av den. eller man kan buke spessielle typer sand men disse er jo der etter grise dyre. eller seff gh + men dette blir jo også rimelig dyrt i lengden da.

ph/kh øker du med biarbonat eller natron som man kjøper i butikken. test i en bøtte og se hvor mye du øker det. eller ph + men dyrt i lengden.
kan du svare på det jeg egentlig lurte på a? ">7 og >14" mer enn 7 og mer enn 14? (det blei litt kluss i første innlegget med tegn som blei borte
7>14 betyr mer enn sju og mindre enn fjorten.
larsh
">7 og >14" mer enn 7 og mer enn 14? (det blei litt kluss i første innlegget med tegn som blei borte

Jepp.
ser dere de dumme tegnene blir borte fra innleggene? men takk mariaT da har jeg bekreftet mine mistanker.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap