Er det trygt å starte innsettingen av fisk nå?

JBL dråpetester

NO2 mindre enn 0,01..

NO3 mellom 0,5 - 1. Bør denne også ligge på 0? Den var godt inne på det grønne området på testen da, så skulle tro NO3 da var ok?

Det har gått en stim neontetra fra en uke etter oppstart, (grunn står i personlig akvarietråd), og har derfor målt nitritt 2 ganger i uken (da med tetra dråpetest), og aldri fått utslag. Har byttet 30-40% vann 2 ganger i uken ca.

Akvariet har vært innkjørt nå i ca 4 uker.

Kan jeg tilsette neste gruppe fisk nå på mandag? Eller bør jeg vente litt til?
Ok, er en eller annen feil. Jeg får ikke postet hele innlegget, aner ikke hvorfor.
Jaja, funger ikke når jeg tar linjeskift.. Da kommer ikke hele innlegget med.. Kjempe rart.. Nå står i alle fall spørsmålet mitt over, selv om det ser rotete ut.

EDIT: Nå ser det ut til at det er i orden igjen. Nå fikk jeg lagt inn spørsmålet mitt i startinnlegget, og det var fremdeles der da jeg trykket send hehe
Det burde være greit å sette inn mer fisk med de verdiene.
NO2 burde være helt null, men i de fleste testene er det mer eller mindre umulig å lese av så lavt. Men siden du har fått NO3 så er ihvertfall alle bakteriene du trenger kommet på plass.
NO3 burde ligge under 15-20, så det er greit.

Jeg ville ventet et par dager til bare for å gi bakteriekulturen litt mer tid på å vokse for sikkerhetsskyld, og så er du sikker på at du blir helt kvitt NO2, så er det bare å sette inn fisk, litt og litt selvsagt slik at du ikek overbelaster bakteriekulturen og får NO2 igjen.
Fargen var ganske mye lysere enn den som sto mindre enn 0,01, så regner egentlig med at nitritt er 0.

Ok, da venter jeg bortimot en uke til, og setter inn noe fisk mandag

Takk for hjelp!
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap