Tetra eller jbl tester?

Hva anbefaler erfarne brukere?

Funker strips 5 in 1 greit nok til småbruk, eller burde man anskaffe dråptestsett 5 in 1?
Strips er ikke til å stole på. Kjøp heller dråpetester!

Om du bør kjøpe Tetra eller JBL tester vet jeg egentlig ikke, det er forskjellige meninger her inne om hva som er best.

Jeg selv bruker litt av begge deler, synes JBL pH-testen er å foretrekke fremfor Tetra pga. at Tetra sin test bare viser sprang på 0,5 (noe som jo er ganske store sprang). No2 testen til tetra er den eneste jeg har prøvd, men ser at mange velger noe annet pga. at Tetra-testen på det laveste bare viser 'mindre enn' 0,3 mg/l. GH og KH testene er vel stort sett like gode.

Håper dette var til hjelp.
Vel, det kan se slik ut. Selv om jeg ikke var klar over det. Har Tetra Analyset koffert selv, men har supplert med JBL pH test.
Her på forumet er nok JBL sine dråpetester en favoritt hos de fleste. Til "enkle" tester som GH og KH er det ikke store forskjellen, bortsett fra at JBL er mer drøy i bruk enn Tetra. Styr for all del unna Prodac som selges hos Tam/Tropehagen, har ikke hørt et eneste godt ord om de dråpetestene.
Tilfeldig bekjentskap
© Frosken
Reklame for plussmedlemskap