Har etter all sannsynlighet forårsaket en oppblomstring av infusorier etter litt for ivrig foring etter ferien. Vannet ser tåkete ut og blir ikke bedre av hyppige vannbytter, og pumpen fungerer fint. Det har lagt seg et fint "støvlag" på større blader, rota og pumpa. Tror dette er fòr-rester etter overforing. Tror derfor det kan være en tåke med infusorier jeg har fått.
Har lest litt her på forumet, og ser at mange foreslår mørklegging av karet i slike tilfeller. Det er gjennomførbart, jeg har ingen yngel i dette karet og er villig til å prøve for å se om det har noen virkning. Har bare noen spørsmål først;
- er det tilstrekkelig å legge et stort mørkt laken over hele akvariet? Hvis ikke, hva kan jeg i så fall bruke?
- vil ikke tildekkingen sørge for mindre oksygen i karet? Har ingen luftpumper ledige til dette karet, så er litt bekymret for dette.
- hvor lenge bør jeg ha tildekkingen? Ser det blir skrevet alt fra 3-4 dager til en uke, men at man ikke må ha det for lite hvis man vil unngå at det blomstrer opp igjen når man fjerner tildekkingen.
På forhånd takk for alle tips