Nh4/3 er det samme uansett hva! hjælp...

Joda, det har seg slik at jeg er midt (nærmer seg slutt) i innkjøringen av et akvarium. Jeg bruker ammoniakk-metoden, men fikk ikke tak i Nh4/Nh3 test før for noen få dager siden.

Men nå er jeg veldig redd for at det er noe galt med testen, eventuelt meg... Jeg har fulgt brusanvisningen til testen, men den får samme farge uansett hvor mye ammoniakk vannet inneholder. Jeg har testet akvarievann (som inneholder ammoniakk pga. daglige doser), vanlig springvann, og til og med springvann blandet halvt om halvt med salmi! Men resultatet er helt likt hver gang!

Er det mulig at det er en produksjonsfeil? Eller er det meg det er noe galt med?
Det er en JBL test, og resultatet blir heletiden en brun-aktig farge. Den er ikke lik på noen av fargene på skalaen. Den er på en måte mørkere, men den har ikke snev av grønt i seg.

Hilsen en svært forvirret sjel...
Har du skjekket datostemplingen?
Hmm.. nei det har jeg ikke. Men kan ikke finne noen datostempling? Så vidt jeg kan se står det ikke dato på noen av JBL-testene mine. :O Har tittet på pakkene, bruksanvisningen og flaskene, men kan ikke se noe dato noe sted?
Jeg sitter med en eske med NH4 test fra JBL foran meg. Denne er datostemplet i bunnen av esken.
Hehe, att det går ann*rødmer*. Er det 2-26-10 som er datoen da? Altså 26. Februar 2010?

Jaja. Da får jeg bare dra tilbake til butikken og klage da...
Jeg regner med at det er dråpetest som er omtalt her, men det kunne nok vært en fordel om du skrev det sånn at ingen skal bli i tvil.
Det var snakk om dråpetester ja
Secondbite
Men nå er jeg veldig redd for at det er noe galt med testen, eventuelt meg... Jeg har fulgt brusanvisningen til testen, men den får samme farge uansett hvor mye ammoniakk vannet inneholder. Jeg har testet akvarievann (som inneholder ammoniakk pga. daglige doser), vanlig springvann, og til og med springvann blandet halvt om halvt med salmi! Men resultatet er helt likt hver gang! Er det mulig at det er en produksjonsfeil? Eller er det meg det er noe galt med? Det er en JBL test, og resultatet blir heletiden en brun-aktig farge. Den er ikke lik på noen av fargene på skalaen. Den er på en måte mørkere, men den har ikke snev av grønt i seg. Hilsen en svært forvirret sjel...

Har hatt samme problem i vår med en JBL dråpetest, nettopp kjøpt og tatt ut av pakningen (refill, uten datostempel). Resultatet ble helt vilt, mørk brunlig uansett hva jeg testet. Mener også å huske at dråpene på den ene flasken var mørke og muligens noe tyktflytende. Klaget til nettbutikken og fikk ny. Resultatene ble helt anderledes og normale.
Tilfeldig bekjentskap
© Academy of Science in Philadelphia
Reklame for plussmedlemskap