Får ikke opp gh?

hei. har prøvd og justere opp GH da den var for lav. den lå på tre og ville ha den opp i ti. har holdt på noen dager og tilsatt gh+ men den har kanskje stiget 1-2 grader?? noen som har noe godt svar? jeg har tilsatt nesten en halv boks og det skjer liksom ikke noe...
føler det var litt mye uten nytte
Det hørtes veldig mye ut. Først må du fortelle hvilket produkt du har brukt. En fordel å vite hvor mange liter vann du har prøvd å øke GH i og fremgangsmåte ellers.
hei. var i butikken jeg kjøpte det, gh+ . der fant de ut ettter en del testing at det var det produktet som ikke var i orden også alt av beholdning på lager.......veldig skuffende og kjøpe noe slik særlig nå som akvariet er gråt og hvit teppe over det hele.
har 400 L og tilsatt som beskrevet. det var rett og slett ikke noe funk på produktet. kjipt. fikk noe nytt produkt som funker. har ikkke hatt noe god erfaring med den butikken hittil, kommer vel ikke til å få noe bedre erfaring heller etterom jeg ikke skal dit mer!
Hei.
Hva slags akvariet er det? Hva slags bunnsubstrat bruker du? Har du andre ting i akvariet som gir høyt Ph? For høyt Ph-verdien kan hindre utslag på Gh. Hvis du har ingen av delene så er Gh+ som du har kjøpt har mistet sin funksjon.
hei. ph den er fin, har røtter , senker de ph? og har eike blader. prøver og holde ph på 7 men den er litt over..
hadde oppi bateripur. mot noe bakterielt på platyene, pga liten gh verdi. kanskje den medisinen har noe og si. skal prøve det nye prouktet jeg fikk nå og se om det funker. skal teste det i en liter ved siden av først. må slamsuge og rydde opp i karet;( hadde liksom fått det så fint så nå er det bare kalk over alt
har 400L selskaps kar. har grus (vet ikke hva) 3-8 mm tenker jeg. det er noe jeg fikk av en. det er også tilsatt noe kalk i grusen fra før. men føler ikke det gir noe særlig utslag på ph lenger..
Jeg har Utah ice. En slags mineralstein fra Utah. Den bruker jeg til å få opp hardheten i vann (Gh). Meget effektiv og billig.
Kom på besøk så får du se hvordan jeg gjøre det. Jeg har også mange fisk å se på.
ja det kan jeg jo event prøve. for den funker kanskje bedre enn pulver tilsettning i tanke på vannbytte..
kan jo se om jeg kommer innom en tur, kan bli vanskelig før jul
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap