Fiskene er helt i overflaten

Hei!
Da jeg våknet i morges, lå alle fiskene helt oppe i overflaten og puster (se bilder). Jeg skiftet vann i går, og temperaturen er ca 26C.

Jeg ble litt bekymret, for jeg har aldri sett dem sånn før.

Noen som vet hva som kan ha skjedd?
Litt mer info..
720 liter
Akvariet har stått siden begynnelsen av September, og nitrittesten har ikke gitt utslag siden midten av oktober.. jeg skal ta en ny test nå for å dobbelsjekke .

Jeg har IKKE vasket filteret på noen måte. Har også en haug med planter, så ogsygennivået skal være bra.
bruker du kaldtvann når du bytter vann?
Kaldtvann
Jepp, men sakte.. Har hørt at gamle varmtvannstanker kan inneholde en del skadelige tungmetaller?
dette var jo besynderlig..

hadde jeg vært deg ville jeg satt en pumpe nær overflaten slik at den "rasler" vannet, trenger ikke så mye brudd på overflatevannet, bare litt, for å se om det hjelper på..

hvordan var nitrittesten ??
Øyvind Lien
Jepp, men sakte.. Har hørt at gamle varmtvannstanker kan inneholde en del skadelige tungmetaller?

Det stemmer.
Hvis du skiftet vann i går, kan det hende at du fikk rotet opp noe grums som lå og lurte i bunnen kanskje? Uansett ville jeg tatt sjansen på å ta et vannbytte i dag også, og denne gangen la vannet stå noen timer i romtemp før du hadde det i akvariet.

Var det et stort vannbytte? Fiskene dine har ikke fått dykkersyken da?
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap