Ph som synker fort

Nå blir jeg snart grønn på disse gule Ph verdiene rundt 5,5 synker det til... Har prøft alt har kjekket ph verdiene vær dag,å Justert Med natron - kh+ fint i noen dager men plutselink øve natten har den dropet ned igjen dette kjer i 720l akvarie.
Noen som har tips Har noen røtter men disse kan ikke gjøre alt dette... nitrit å andre avfallstoffer er ok. bytting av vann blir gjort vær uke.

Hei

Dette er en relativt vanlig problemstilling for oss som har store fisker i større karr. forklaringen kan ligge i at disse fiskene søppler ganske mye i perioder, og det blir en stor mengde avfallstoffer på kort tid. For oss i rokke miljøet er dette veldig vanlig.

Tiltak:

Vannbytter: Du bør øke vannbyttene dine , selv bytter jeg jeg 50% vann to ganger i uka for å holde stabile vannverdier og vaske ut nitrat i vannet

Buffring av vannet: jeg bruker en toppet spiseskje pr. 200 l vann av denne typen når jeg bytter vann, bytter jeg 400l vann i min 960 l så tilsetter jeg to toppede spiseskjeer av dette saltet http://www.webzoo.no/default.pl?showProduct=5709&pageId=273 , det gir meg en stabil PH på 7

Oppsummering:

1. Oftere vannbytter

2. tilsett buffersalt i det vannet du tilfører etter vannbytte

Håper dette var til hjelp, lykke til
Takk Jeg bruker dette salte vil gjøre vann bytter mer dette vil endre seg litt bedre når jeg får 1910l akvarie mitt.
Instant Cichlid Salte du mener?
Tilfeldig bekjentskap
© Jørn Kåsa
Reklame for plussmedlemskap