- Hjem
- Forum
- Vannverdier
- Nitritt
Nitritt
Hei igjen, Nå har jeg ett problem, det er sikkert 1000 Tråder om dette men finner ingen som omhandler kar som alt er full av fisk. Jeg fant en død fisk i karet mitt idag, En sverdragehunn, Jeg tok den ut og så litt på den, Den så ikke skadet ut, den hadde flotte store finner, den var ikke stiv men like død, Det jeg gjorde så var og måle nitritten, og joda, Rosa som campari!! Jeg byttet 30% av vannet på tirsdag,og idag er det fredag, Så jeg tok ut 30 L til idag og hadde i nytt, Og tenker at den neste uka får jeg bytte 30L hver dag.
Blir dette riktig? Karet er på 260L
Blir dette riktig? Karet er på 260L
Postet 25.02.11 kl 18:49
Du kan begynne med å bytte 40-50% temperert vann hver dag og tilsette 200 g havsalt pr. 100l vann .... Holde temperaturen så lav som mulig og pøse på med luft i karret (luftesteiner)......
Og søke på nitritt og innkjøring av akvariet
Og så drar du til Dahls dyrerike imorgen og hører om de kan hjelpe deg med filterguffe for å kickstarte filteret ditt....
Og søke på nitritt og innkjøring av akvariet
Og så drar du til Dahls dyrerike imorgen og hører om de kan hjelpe deg med filterguffe for å kickstarte filteret ditt....
Postet 25.02.11 kl 19:12
Endret: 25.02.11 kl 19:16
Ok...
Da er det hjem en tur ganske snart og fyre opp luft med stein i karet, og får ha oppi noe bakterie kultur jeg kjøpte der for noen uker siden..
Tusen takk for svar
Tusen takk for svar
Postet 25.02.11 kl 20:17
Filtert
Kan det lønne seg for meg og ta ut filter og rengjøre det på dette tidspunktet? Eller er det dumt? Jeg har fortsatt nitritt, Men Kan det som sagt lønne seg og rense filteret litt forsiktig?
Postet 26.02.11 kl 10:30
Postet 26.02.11 kl 10:43
Det var
Det jeg mente jeg og,, ville bare høre med dere her inne.. Bare tenkte at det kanskje ligger noe matrester og blir dårlig i filteret...
Postet 26.02.11 kl 10:47
Postet 26.02.11 kl 11:22
Flott
Da er ca 40% av vannet byttet ut, Brusestein er på plass og har tilsatt bakterier.. Så da kan jeg ikke gjøre annet enn og vente og se.. Men nå er det i allefall slutt på foring et par ganger om dagen..
Postet 26.02.11 kl 12:19