'vannet i krana er forurenset p.g.a flommen..avstå fra vannbytte??

hei

jeg bor midt i gudbrandsdalen..altså midt i flommens sentrum og nå kommer det melding om at vannverket er forurenset så vi må koke drikkevannet...her er det egentlig tid for vannskifte i 2 akvarier men er det egentlig lurt å begynne med nå siden vannet her ikke er drikkenede??

noen som har noen formening om det?
Jeg tror ikke fisken vil ta skade av vannet.De opplever jo mye variasjon på vann verdiene i naturen.Har du tilgang på regnvann (takrenne) er dette faktisk bedre enn kranvann og trenger ingen lagring eller lufting.
Men altså - nå snakker vi om flomvann, som har sust gjennom hus, nygjødslede jorder, dieseltanker og traktorer på sin vei, ville helt klart ventet med å bruke springvann. Har hatt fiskedød pga forurenset brønnvann her, bedre å være på den sikre siden. Men regnvann er jo en strålende ide hvis du har noe rent å samle det i! Sikkert litt lavere pH enn du er vant til, det er det eneste...
Vann
har droppet det inntil videre ja, tror det er det beste..vannet her nå er en salig blanding av gjødsel, kloakk og mye annet dritt..
men regnvann har jeg ikke tenkt på en gang, det var jo en strålede forslag ikke akkuratt mangel på regn her om dagen
Et annet problen som nå dukker opp er at vannverkene begynner å tilsette klor i vannet da de er usikre på kvaliteten av vannet i vannkildene. Så blandt annet denne notisen fra Glomdal området. Link Det betyr at mellemlagring/tilsetningsmidler som binder klor kan bli nødvendig en periode.
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap