Øking av ph

Hvordan øker jeg ph-en i akvariet?

Takker for svar
Jeg er ny akvarie entusiast, og får mitt akvarie neste uke...
Men allerede kjøpt endel utstyr på dyrebutikken. Deriblant noe som heter ph buffer 7.2 som sørger for at det til enhver tid holder den verdien inntil neste vannbytte.

Det finnes buffere for andre verdier og.
Takk for svar

Blir en tur til dyrebutikken i morgen da
Hvorfor ikke bare gå i dagligvarebutikken og kjøpe Natron? Like effektivt, og MYE billigere.
Eller hvis du trenger større mengder (som også blir billig i lengden):
Webzoo pH/KH buffer 1 kg. Flere nettbutikker har bikarbonat / natron, og i forskjellige mengder.
kan også kjøpe kalkstein som er beregnet til akvarium.
Hvor mye natron tilsetter jeg da hvis jeg skal øke ph-en ett hakk?

Øker kalksteinen gh-en også?
Bolla
Hvor mye natron tilsetter jeg da hvis jeg skal øke ph-en ett hakk? Øker kalksteinen gh-en også? :)

Det tester du i en 10l bøtte med vann. Bruk litt om gangen til du har fått ønsket verdi, så regner du ut hvor mye du trenger i karet ditt.

Kalkstein øker Gh, ja.
Hei !

Det går ann å bruke salt for at PH skal bli høyere, men ikke bruk vanlig salt bruk fra dyrebutikken !
Jada... Butikkene liker å selge dyre produkter til kunder som ikke er klar over at det finnes billigere alternativer i feks. matbutikken ;o)
AquaLife
Jada... Butikkene liker å selge dyre produkter til kunder som ikke er klar over at det finnes billigere alternativer i feks. matbutikken ;o)

Vel, ikke helt enig...

Kjøper du natron i butikk øker du kun Ph.

Kjøper du Ph eller Kh buffer fra eks nettbutikk eller zoo så inneholder disse bufferne ofte andre stoffer som også er bra for planter, som magnesium og salter.

Men du har ett poeng!!

For å svare på trådstarters spørsmål, hvordan heve Ph? Gå på butikken og kjøp en pakke med Natron! Enkelt og greit!

[External Image]
adnamA
Hei ! Det går ann å bruke salt for at PH skal bli høyere, men ikke bruk vanlig salt bruk fra dyrebutikken ! :)

Så sant du ikke vet hva du driver med bør du ikke helle salt i ett ferskvannakvarie...
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap