Digital ph-penn?

Lurer på om jeg skal gå til anskaffelse av en digital PH-Penn senere,når jeg har fått meg noe erfaring med og utføre vanntester,så lurte på om noen har prøvd denne:

Jeg hadde den tidligere, og var veldig fornøyd med den. Den var veldig stabil og fin. Den jeg nå har, er ei skikkelig vingle. Men det er et helt annet merke.
Eventuelt prøv en av Hanna sine penner. 100% vanntett, to-punkts kalibrering, ser ut som de kan overleve en atomkrig, måler pH og temperatur. (NB: Det er noen enklere modeller på denne oversiktssiden også, men ikke bry deg om dem.)

De koster nok litt mer enn mange av konkurrentene, men elektroden er utskiftbar så du trenger ikke kjøpe ny penn når elektroden er oppbrukt. Så det kan hende at den er billigere enn mange alternativer på sikt. Tror de selger primært til laboratorier, næringsmiddelindustri og annet proff-bruk, så du må nok lete litt for å finne en webshop i Norge. Men det finnes.

Selv har jeg HI 98129 som også måler konduktivitet/TDS (for bløtt ferskvann; for saltvann finnes det en annen modell med annen range). Er veldig fornøyd med den.
Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap