Bruk av tetra easy balance

Jeg har et 350l akvarium som jeg jobber med for å holde phen nede i. Vannet i springen ligger på ca 8,0 og prøver å få den ned til rundt 7,0. Ph i karet mitt nå er på ca 7,5. har to store røtter som dekker ca halve karet og har tilsatt godt med eikeblader og noen catappablader.
Har skaffet meg et produkt som heter Easy Balance fra Tetra. Dette middelet tilsettes vannet istedenfor vanbytte. Det står på flasken at innholdet vil stabilisere ph og Kh og redusere fosfat og nitritt i vannet. Skal tilføres en gang i uka. Vil dette fungere som det står beskrevet?
Føler det utrygt å ikke bruke slamsugeren og bytte vann, så vil gjerne ha noen råd rundt dette!
For øvrig så har jeg en god pumpe som gir god sirkulasjon i vannet, og har en luftpumpe som står på hele døgnet (står på flaska at god oksygentilførsel er viktig...)

Takknemlig for svar!
Det middelet er bare humbug og juks. Du må ikke tro det som står på flaska!
Ikke noe hokus-pokus middel kan erstatte vannbytter.

Glem den flasken, og ta vanlige vannbytter hver uke eller annenhver uke.

For å senke ph, kan du bruke ph-senkende middel som Amtra eikebarkekstrakt i vannbøttene, før du har vannet i akvariet. Jeg har brukt eikebark-ekstrakt i flere år, og kan ikke greie meg uten,da alle fiskene jeg har interesse for skal ha lavere ph enn kranvannet mitt har
Doseringen jeg bruker er ca 9 ml på 100 liter kranvann. Til å dosere bruker jeg enkle plast-pipetter. Enkel og rask dosering.
Du må prøve deg frem til hvilken dosering du vil trenge i ditt vann.

NB! Doser ALDRI eikebark-ekstrakt ufortynnet direkte i akvariet, da dette er ren syre og kan drepe fisk om de får det midt i fleisen!
Bland ut i vannbøtter og sjekk ph i bøtta før du har det i akvariet. Selv bruker jeg 30 liters eller 100 liters vanntønner jeg har kjøpt, og blander middelet i disse.

Hvite 30 liters tønner får du kjøpt på OBS!Supermarked og Europris f.eks.
Tusen takk for svar :-)
Forstår at jeg har gjort et dårlig kjøp...
Da skal jeg skaffe meg eikebarkekstrakt! Høres ut til at den er rimelig drøy i bruk også Har lest om at det er lurt med en stor plastkanne, også for at vannet skal "lufte" seg.
Akvaforum er supert for oss nybegynnere. Topp å få råd av andre som har drevet med akvarium lenge, og som ikke jobber av å selge produktene sine....
Tilfeldig bekjentskap
© © SIMONSEN @ ENGDAL
Reklame for plussmedlemskap