Feil type gips?

Hei

Har nettopp startet et 720l kar og er i innkjørings perioden.
I går satte jeg inn planter, tilsatte plante gjødsel til vannet, og gips for å øke GHen.
Brukte hobby gips fra Apoteket, har brukt gips fra apoteket før (ikke samme type).
I dag da jeg stod opp var vannet grått, men håpet det ville klarne ut over dagen.
Men det er fortsatt grått. Og vil ikke klarne.
PHen er ca 6,4-6,5, KH nær 0, GH 6-7, No2 og No3 lik 0 også og temp på 28 grader.
Lurte på om jeg burde bytte deler av vannet, eller vente litt til for å se om det klarner.
Har brukt mye gips til å øke GH før men har aldri sett at vannet har vert grått så lenge.

Kan vel og si at det fulgte med noe snegler med plantene, og det ser ut som dem jeg ikke har drept enda lever i beste velgående.
Var fortsatt bortimot like grått da jeg stod opp i dag.
Så tar meg en tur på Panduro og kjøper alablaster gips der,
og prøver med det i steden. Samt et 50% vannbytte.
Så får vi se om det klarner opp til i morra.
Frode Kildedal
Så tar meg en tur på Panduro og kjøper alablaster gips der, og prøver med det i steden.

Alabastergips fra Pandura har jeg brukt i mange år. Billig, effektivt og problemfritt.

Stephan
Reiste på Panduro etterjobb å handla gips Har brukt teknisk gips før og aldri hatt noe problemer med det.
Karet hadde klarnet opp en del da jeg kom hjem fra jobb, så kommer ikke til å bytte så mye vann alikevel, bytte 200l ell no slikt, så får vi se i morra hvordan det ser ut.
Tilfeldig bekjentskap
© Astrid Westad
Reklame for plussmedlemskap