Spm. uv-filter

Har kjøpt et UV-filter som skal drepe svevealgene i akvariet på 128 liter.

Det jeg lurer på er om det "gamle" filteret som vanligvis er i akvariet skal tas ut i mens UV-filteret jobber, eller skal jeg la det stå?
(UV-filteret er på 9W og skal passe til akvarier opp til 200L)

Takker for svar!
hei,jeg kjører begge pumper selv i samme karet. det du bruker fra før har jo den med bakterier.hvilken type uv filter har du da,er det unifilter.
Hvilket UV filter har du?
Hvist det er sånn som på bildet her koplet du det bare på den filterpumpen du har fra før, på utblåsning-slangen. Vist du har utvendig filterpumpe da.

[External Image]
UV filteret skal gå hele tiden, det er lite virkning i det med å la det gå av og til.

Så er uv røret holdbart ca 1. år, anbefalt skifting av det er på rundt 8000 timer.
Etter den tid er det redusert virkning med det
Geiren
Hvilket UV filter har du?

Er litt usikker på hva slags det er, men tok et bilde

[External Image]
Det ligner svært på den typen som Jebo har, det er overhode ikke noe filter i seg selv, det er kun satt opp et blå filter ved innsug, så er det lysrør innenfor, ei pumpe i tillegg som sirkulerer vannet gjennom.
Nå er det utvendig uv jeg har, aner ikke hvor lang brukstid den typen du har, før utskifting av rør.

Enkelt og greit nok uv filter til et mindre akvarie er det nok.
Jeg har den typen som har innebygd pumpe+ uv lys,det står altid i sammen med hovedfilteret,hvilken type har du da
Hans Johansen
Det ligner svært på den typen som Jebo har, det er overhode ikke noe filter i seg selv, det er kun satt opp et blå filter ved innsug, så er det lysrør innenfor, ei pumpe i tillegg som sirkulerer vannet gjennom.

Så da bør jeg la det gamle filteret stå i akvariet, siden dette ikke regnes som et filter?
jeg ville latt det andre filteret stått der også ja
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap