Har nylig flyttet til en gammel bygård ved Alexander Kiellands plass i Oslo. Har aldri hatt problemer med karene mine før, men nå plutselig har eplesneglene mine begynt å dø og de som fortsatt lever ligger bare på bunnen og har såvidt litt av kroppen ute av skallet. Har ikke noe nytt i karet som skal kunne gjøre noe med vannverdiene, så mistenker at det kan være kobber i vannet her jeg nå bor (har ikke vært flink med å la vannet renne en stund før det har gått i karet). Klorekene mine og sandsneglene lever og ser ut til å ha det fint.
Var innom Akvariemagasinet idag og spurte etter kobbertest og fikk da til svar at jeg bare kunne glemme å få målt kobber med slike billige tester og at man trenger en test til flere tusen kroner for å kunne få et riktig resultat. Har nå kjøpt en flaska Aquasafe og ser om det blir noe endring hos sneglene. Ser at enkelte her inne har hatt utslag på kobber, noen i nærheten av meg som har erfaring med det? Synes det er merkelig at det selges kobbertester når disse angivelig ikke fungerer slik de skal. Skal jeg stole på han på Akvariemagasinet?? Er jo en rimelig spesiell kar, men tenker jo at han KAN vel sin akvaristikk.
Noen gode råd her?