Rot med harpiks!

Hællæ!
Noen som vet hvilke måling jeg får utslag på når det er harpiks i en rot?
tenkte jeg skulle bruke sopp sjuke sånn som vokser på døde tre i skogen
til å dekorere noen røtter med,
de senker ph, men er det andre biefekter
ved å bruke disse, å hvordan tester jeg at de er sikre å bruke?
Rotenon
Hællæ! Noen som vet hvilke måling jeg får utslag på når det er harpiks i en rot? tenkte jeg skulle bruke sopp sjuke sånn som vokser på døde tre i skogen til å dekorere noen røtter med, de senker ph, men er det andre biefekter ved å bruke disse, å hvordan tester jeg at de er sikre å bruke?

Knusk sjuke heter det vist!
Vet ikke spesifikt når det gjelder kjuke, men som generell regel bør man ikke ha trevirke fra annet enn løvtrær, mest av hensyn til lekkasje av harpiks, men også trolig fordi dette råtner fort. Tropisk hardtre er mest brukt, av disse grunnene.

Om du ønsker å ha noe naturlig i karet som kan senke pH, bør du kanskje overveie visne eikeblader. Litt sent nå, men plukk brune, visne blader til høsten og tørk dem.
Alternativt kan du filtrere vann gjennom torv, men da naturtorv uten tilsetting av gjødsel, kalk etc. Gjøres best utenfor karet slik at du har kontroll på pH i det vannet du heller i det.
530
Vet ikke spesifikt når det gjelder kjuke, men som generell regel bør man ikke ha trevirke fra annet enn løvtrær, mest av hensyn til lekkasje av harpiks, men også trolig fordi dette råtner fort. Tropisk hardtre er mest brukt, av disse grunnene. Om du ønsker å ha noe naturlig i karet som kan senke pH, bør du kanskje overveie visne eikeblader. Litt sent nå, men plukk brune, visne blader til høsten og tørk dem. Alternativt kan du filtrere vann gjennom torv, men da [B]naturtorv[/B] uten tilsetting av gjødsel, kalk etc. Gjøres best utenfor karet slik at du har kontroll på pH i det vannet du heller i det.

Ønsker ikke å senke ph bare registrerte at det hadde en innvirkning på ph,
nå har jeg malt dem med epoxy så jeg legger dem i vann å tester om de har noen påvirkning av vannet,
Tilfeldig bekjentskap
© Sølvi gullaksen
Reklame for plussmedlemskap