- Hjem
- Forum
- Vannverdier
- Vannverdier ph
Vannverdier ph
Jeg har 8 i PH i springen. Men i akvariumet er det kun 5 PH. Jeg har ikke tillsatt noe annet enn aquasafe i riktig mengde.
Er det trerøttene som senker PH`en? Eller er det sanda? ( bruker ganske finkornet svart og hvit sand) Bør jeg ha oppi noe middel for å øke PH i det akvarie som jeg skal ha reker i. (Rekene ska ha mellom 7 og 9 i PH) Jeg har også tenkt til å legge catappa blader i det, men det senker vel PH`en enda mere?
Og trerot må jeg nesten ha oppi karet pga mose og planter som festes i den.
Jeg har Tetra PH/KH plus, pulver. I så fall hvor mye skal jeg bruke av det? Skjønner ikke bruksannvisngen da det ikke står på engelsk eller nordisk
Er det trerøttene som senker PH`en? Eller er det sanda? ( bruker ganske finkornet svart og hvit sand) Bør jeg ha oppi noe middel for å øke PH i det akvarie som jeg skal ha reker i. (Rekene ska ha mellom 7 og 9 i PH) Jeg har også tenkt til å legge catappa blader i det, men det senker vel PH`en enda mere?
Og trerot må jeg nesten ha oppi karet pga mose og planter som festes i den.
Jeg har Tetra PH/KH plus, pulver. I så fall hvor mye skal jeg bruke av det? Skjønner ikke bruksannvisngen da det ikke står på engelsk eller nordisk
Postet 22.03.12 kl 22:51
Endret: 22.03.12 kl 22:53
Inaktiv bruker

Røtter og blader senker ph.
Hvor stort er akvariet? og hvilke andre skapninger lever i det?
Det er ganske lett å øke Ph, men veldig tungvindt, jeg ville heller valgt noen fisker som kan leve med lav ph hvis jeg ikke hadde vært sikker på hvordan jeg skulle øke den på en forsvarlig måte. Det er jo det enkleste, men man kan jo alltids prøve. Om man ikke prøver så kan man ikke blir god til det.
Du bør justere ph sakte om du har fisk/Dyr i akvariet nå, om det ikke er fisker/dyr i akvariet så er det bare å justere til det er der du vil ha det, sørg for at det er stabilt og så skal det være klart. (Såklart må filter være innkjørt).
Her finner du mange gode råd om å forandre vannverdiene. Kjerringråd
Hvor stort er akvariet? og hvilke andre skapninger lever i det?
Det er ganske lett å øke Ph, men veldig tungvindt, jeg ville heller valgt noen fisker som kan leve med lav ph hvis jeg ikke hadde vært sikker på hvordan jeg skulle øke den på en forsvarlig måte. Det er jo det enkleste, men man kan jo alltids prøve. Om man ikke prøver så kan man ikke blir god til det.
Du bør justere ph sakte om du har fisk/Dyr i akvariet nå, om det ikke er fisker/dyr i akvariet så er det bare å justere til det er der du vil ha det, sørg for at det er stabilt og så skal det være klart. (Såklart må filter være innkjørt).
Her finner du mange gode råd om å forandre vannverdiene. Kjerringråd
Postet 22.03.12 kl 23:09
Postet 22.03.12 kl 23:11
Endret: 22.03.12 kl 23:12
Postet 22.03.12 kl 23:47
Jeg har 3stykk 63liters akvarium. Det ene er tomt men har planer om å ha reker i det. Filteret er godt innkjørt. Fisken som bodde der døde for noen uker siden.
De andre akvariumene har jeg fisk som ikke trenger høy PH, så der er det ikke noe problem
Kan det stemme at vannet i springen måler 8 GH? Synes Tetra sin GH test er vanskelig.
Røttene jeg bruker har vært i alle akvariumene i minst 2 år.
De andre akvariumene har jeg fisk som ikke trenger høy PH, så der er det ikke noe problem
Kan det stemme at vannet i springen måler 8 GH? Synes Tetra sin GH test er vanskelig.
Røttene jeg bruker har vært i alle akvariumene i minst 2 år.
Postet 23.03.12 kl 07:44
Postet 24.03.12 kl 19:43
Postet 24.03.12 kl 20:16