Øke gh

Hei folkens. Finns det noen andre slags tilsetninger for å heve GH utenom gips - gh/th+ pulver for å unngå gråhvitt vann når det blandes i ?

Mvh Simms
Inaktiv bruker
Du kan bruke kalkstein i filteret da får du den mest effektive økningen av Gh, det vil også bli mye mer stabilt.
Takk for svar. Jeg har en fx 5 og tetratex1200 i karet. Er kalkstenbiter beregnet for filter kassetter salgsvare? Eller må jeg kjøpe en stor kalksten for å kuse den å han bitene oppi? Eller har du andre forslag på hvordan dette gjøres,mengde ol. Jeg trenger gh mellom 10 -20 (tanganyaka kar)

Mvh simms
Hvis du bruker argonite sand, Utah Ice og noen dekorasjoner med Kalkstein er du godt på veg for å heve gH'en.

Men du slipper neppe unna gips (kalsiumsulfat) eller andre kilder til kalsium ved vannbytte, såfremt du ikke har tilgang til vann med en høy gH.
Hei.
Har du noen indikasjon på hvor mye gh vil øke dersom jeg skifter til annen sand o.l ? Det er ganske mye arbeid for lite dersom jeg må tilføre gh pulver i tillegg..Her på forumet er det enkelte som anbefaler en slags gips isteden for pulver ,hvorfor og hvordan brukes den?

Mvh simms
Korallsand
hei.
Eg hadde også problem med lav GH, samt også lav KH. Meir nøyakteg hadde eg null i begge pga. me har brønnvatn.

Da eg hadde planlagt å ha snegler i vatnet så måtte eg høyne GH, samt KH for ikkje å få PH-krasj.

Løsningen hos meg er blitt to damestrømper (slike di har på under fine kjoler osv.) med ein til to nevar korallsand.

Veit ikkje kor høg GH du er på leit etter, men min GH steig frå 0 til 5-6 på 4-5 dagar.

Når du har dei i strømper har du også sjangs å ta dei ut når GHen du er på leit etter er der.
Jeg har GH på 14 i mitt kar pga at jeg bruker sand hentet på en strand...det er knuste skjell og koraller i sanden...som øker GH verdien. Har vært stabli i 4 år.
Tilfeldig bekjentskap
© KSN
Reklame for plussmedlemskap