Ikke målbar nitritt?

Hei!

Jeg har lenge vært plaga med at corydoras aeneus og ottoer har hengt i overflaten i min 160liter. Karet er godt innkjørt. Jeg måler ingen nitritt.

Forledendag tok jeg ut mesteparten av innholdet og rufset til sanden, for jeg fikk tips om at den kunne ha noe med saken å gjøre. Coryene har etter det vært skjeldnere oppe i overflaten, men nå ser jeg hoppeiene ligge hengende i overflaten og sutte på overflatehinna. Jeg har ikke sånn proteinhinne da, har hatt for ikke lang tid siden- men nå har jeg det ikke lenger. Jeg tok ikke ut en stor sverdplante og cryptocrynejungelen, som har fått så fine røtter..

Fra tid til annen så jeg adolfoiene i samme kar være oppe litt, men det er jo naturlig at de er litt oppe. Mulig det er aeneusene og hoppeiene som er mest utsatt dersom noe ikke er som det skal, og at det er derfor jeg ser det kun på dem?

Etter den større romsteringen min ble det iallefall bedre virker det som, aeneusene er ikke oppe så ofte lenger (ikke som jeg har sett iallefall) - men hoppeiene gjør det ganske mye..

Noen som vet hva dette kan være?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap