- Hjem
- Forum
- Vannverdier
- Hvor raskt bør vi se bedring?
Hvor raskt bør vi se bedring?
Postet 24.10.12 kl 00:11
Postet 24.10.12 kl 00:19
Samme tabben jeg gjorde når jeg startet for over 1 år siden.
Fortsett med de daglige vannbyttene. Bytt ca 1/3 - 1/2 av vannet inntil verdiene begynner å stabilisere seg. Dersom du kjenner noen som har et friskt akvarie, kan du spørre om du kan få litt filterguffe fra de som du kan "kickstarte" akvariet ditt med.
Husk forøvrig å sett ned matingen til et minimum. Fisker tåler nitritt dårligere enn sult.
Hvor lang tid det tar før nitrittverdiene stabiliserer seg kommer an på flere faktorer.
Fiskene holder ut så lenge du gjør de daglige vannbyttingene.
Kommer med et litt omstridt forslag: kjøp: Bactozym på dyrebutikken. Dette vil hjelpe deg - dette av egen erfaring. Eventuelt sjekk ut: http://akvaforum.no/forum.cfm?forum_id=1022&thread_id=18819&sr=1
Fortsett med de daglige vannbyttene. Bytt ca 1/3 - 1/2 av vannet inntil verdiene begynner å stabilisere seg. Dersom du kjenner noen som har et friskt akvarie, kan du spørre om du kan få litt filterguffe fra de som du kan "kickstarte" akvariet ditt med.
Husk forøvrig å sett ned matingen til et minimum. Fisker tåler nitritt dårligere enn sult.
Hvor lang tid det tar før nitrittverdiene stabiliserer seg kommer an på flere faktorer.
Fiskene holder ut så lenge du gjør de daglige vannbyttingene.
Kommer med et litt omstridt forslag: kjøp: Bactozym på dyrebutikken. Dette vil hjelpe deg - dette av egen erfaring. Eventuelt sjekk ut: http://akvaforum.no/forum.cfm?forum_id=1022&thread_id=18819&sr=1
Postet 24.10.12 kl 00:20
Endret: 24.10.12 kl 00:26
Postet 24.10.12 kl 00:25
Sto. . . . Kommer med et litt omstridt forslag: kjøp: Bactozym på dyrebutikken. Dette vil hjelpe deg - dette av egen erfaring. Eventuelt sjekk ut: http://akvaforum.no/forum.cfm?forum_id=1022&thread_id=18819&sr=1
Slenger du på new Aqualife på handlelista så ser du enda raskere enden.
Snakker av erfaring etter oppstart av 3 kar med disse to i kombo og og hvor ett av karene 300L ble befolket med 40 fisk samme dag.
uten å nå etter 4 mnd på kompisen sitt kar å ha fått utslag på Nitritt og amoniakk dråpetest
Rådet når jeg fikk det, kom i fra en som Starter mange kar for bedrifter.
De som ikke har testet komboen bør vel heller ikke uttale seg.
(beklager)
Verdt ett forsøk,
(koster deg ca 100kroner ink New aquasafe om du får kjøpe en løs Bactozymkapsel)
Postet 24.10.12 kl 00:32
Endret: 24.10.12 kl 00:36
Takkk for innspill og trøst alle sammen!
Aqualife og Bactozym - hva er det egentlig?
Jeg har Aqua Bacteri-All og VivAqua som jeg bruker ved hvert vannbytte - høres ut som det samme, eller er de preparatene dere anbefaler bedre/annerledes? Jeg bruker gjerne noen hundrelapper ekstra på å passe på fiskene at fiskene har det fint altså - og kjøper gjenre nye midler om det kan være lurt. men spør for å ikke kjøpe dobbelt opp av de samme tingene.
Aqualife og Bactozym - hva er det egentlig?
Jeg har Aqua Bacteri-All og VivAqua som jeg bruker ved hvert vannbytte - høres ut som det samme, eller er de preparatene dere anbefaler bedre/annerledes? Jeg bruker gjerne noen hundrelapper ekstra på å passe på fiskene at fiskene har det fint altså - og kjøper gjenre nye midler om det kan være lurt. men spør for å ikke kjøpe dobbelt opp av de samme tingene.
Postet 24.10.12 kl 07:40
Postet 24.10.12 kl 10:31
Postet 24.10.12 kl 11:52
Postet 24.10.12 kl 14:38
Postet 24.10.12 kl 14:44
Endret: 24.10.12 kl 14:44