- Hjem
- Forum
- Vannverdier
- Oslo-grums!
Oslo-grums!
Postet 24.10.12 kl 12:18
Postet 24.10.12 kl 23:18
Postet 25.10.12 kl 05:43
Postet 25.10.12 kl 13:53
Filtervatten sitter det mer bakterienæring enn bakterier i Cathy, hvis Milde Molly tar med et bærspann med lokk og får litt akvarievann fra deg klemmer du den øverste svampen i bøtta, etter at dere er ferdig med å akvarieskravle. Da har du god gjennomstrømming en stund til.
Så løper Milde Molly hjem og heller vann og grums ut i/over filteret sitt, og får forhåpentlig en litt mindre bratt start. Det er jo moro!
Så løper Milde Molly hjem og heller vann og grums ut i/over filteret sitt, og får forhåpentlig en litt mindre bratt start. Det er jo moro!
Postet 25.10.12 kl 16:17
Postet 25.10.12 kl 16:32
Postet 25.10.12 kl 18:48
Husker ikke akkurat i hue hvilke rekkefølge fargene var bortsett fra at jeg vet det er blå rett under filtvatten. Mener det er 2 blå og 1 grønn samt filtvatten på toppen.
Bytter filtvatten innimellom ettersom det er der all møkka samler seg. Den blå under pleier ikke å være noe særlig på av det jeg har sett, men nå har jeg aldri tatt den helt opp eller rengjort den.
Uansett kan Milde bare sende meg en epost så kan vi fixe det
Bytter filtvatten innimellom ettersom det er der all møkka samler seg. Den blå under pleier ikke å være noe særlig på av det jeg har sett, men nå har jeg aldri tatt den helt opp eller rengjort den.
Uansett kan Milde bare sende meg en epost så kan vi fixe det
Postet 25.10.12 kl 19:04
Postet 25.10.12 kl 19:11
Postet 25.10.12 kl 19:14
Da er dette rekkefølgen Juwel sier..
insert the blue "fine" filter sponges and the Cirax filter medium into the
lower filter basket. Following that, place the blue "rough" filter sponge, the green
nitrate remover sponge, the carbon sponge, and filter wool in the top position into the
upper filter basket and push both filter baskets into the filter housing.
insert the blue "fine" filter sponges and the Cirax filter medium into the
lower filter basket. Following that, place the blue "rough" filter sponge, the green
nitrate remover sponge, the carbon sponge, and filter wool in the top position into the
upper filter basket and push both filter baskets into the filter housing.
Postet 25.10.12 kl 19:19
Postet 25.10.12 kl 19:24
Postet 25.10.12 kl 19:26
Postet 25.10.12 kl 19:27
Så rekkefølgen vil si som dette..
Topp:
Filtvatt
Sort(som jeg ikke bruker)
Grønn
Grov Blå
Cirax filter boks
Fin blå
Så da er det nok den grønne jeg ser og ikke blå som sagt har jeg ikke tatt den ut ettersom jeg bare stikker hånda nedi og bytter vattfilten innimellom
Edit:
Ahh jeg har kjøpt en haug hos aquamanias :P Skal huske på det neste gang jeg har brukt opp eskene mine
Topp:
Filtvatt
Sort(som jeg ikke bruker)
Grønn
Grov Blå
Cirax filter boks
Fin blå
Så da er det nok den grønne jeg ser og ikke blå som sagt har jeg ikke tatt den ut ettersom jeg bare stikker hånda nedi og bytter vattfilten innimellom
Edit:
Ahh jeg har kjøpt en haug hos aquamanias :P Skal huske på det neste gang jeg har brukt opp eskene mine
Postet 25.10.12 kl 19:29
Endret: 25.10.12 kl 19:31
Postet 25.10.12 kl 19:33
Postet 25.10.12 kl 19:35
Postet 25.10.12 kl 19:36
Har 4 akvarium, men kun 2 som har forskjellige svamper. (de andre er 19l kar med bare 1 svamp inni)
Er det denne du pleier å kjøpe på biltema?
Er det denne du pleier å kjøpe på biltema?
Postet 25.10.12 kl 19:37
Funker og ta litt fra dem som bare har en svamp også men bare ikke så mye, da det fort kan bli lite igjen..
Jupp.. er den jeg kjøper..
Var litt betenkt i starten om den kunne inneholde noe som ikke burde vært i karet, men har brukt det 2-3 måneder nå og ingen problemer og finne..
Syns også disse holder mye lenger en originalene før vannstrømmen svekkes.
Jupp.. er den jeg kjøper..
Var litt betenkt i starten om den kunne inneholde noe som ikke burde vært i karet, men har brukt det 2-3 måneder nå og ingen problemer og finne..
Syns også disse holder mye lenger en originalene før vannstrømmen svekkes.
Postet 25.10.12 kl 19:41