- Hjem
- Forum
- Vannverdier
- No2 og no3
No2 og no3
hei
jeg er nybegynner her
jeg har et par spørmåler angående min Akvarium..
jeg har et kar på 720L som jeg kjøpte for 3 uke siden brukt.
har to silver arowana ,to ciclider , to snakehead som tidliligere eieren sa det til meg og
9 små fisker som jeg ikke vet hva den heter..
Saken er at jeg testet NO2 (dråpetest) som er 0,5mg/l og NO3(dråpetest)
som er 10mg/l . jeg bekymre for mine fisker pga No2 er målt 0,5mg/l. jeg skiftet vann 30% av vannet for å se om det helper, vannet ble uklart og dagen etter døde 6 små fiskene mine og er fortsatt døde enda mere fisker...
ph-verdier er 6,5 - 7.0
no2 : 0,5mg/l
No3 : 10mg/l
har tilsatt biotec eller noe...og akvariasalt for å se om det hjelper..
men de små fiskene er på vei døende..men andre fisker har det veldig bra..
hva skal jeg gjøre nå??
jeg er nybegynner her
jeg har et par spørmåler angående min Akvarium..
jeg har et kar på 720L som jeg kjøpte for 3 uke siden brukt.
har to silver arowana ,to ciclider , to snakehead som tidliligere eieren sa det til meg og
9 små fisker som jeg ikke vet hva den heter..
Saken er at jeg testet NO2 (dråpetest) som er 0,5mg/l og NO3(dråpetest)
som er 10mg/l . jeg bekymre for mine fisker pga No2 er målt 0,5mg/l. jeg skiftet vann 30% av vannet for å se om det helper, vannet ble uklart og dagen etter døde 6 små fiskene mine og er fortsatt døde enda mere fisker...
ph-verdier er 6,5 - 7.0
no2 : 0,5mg/l
No3 : 10mg/l
har tilsatt biotec eller noe...og akvariasalt for å se om det hjelper..
men de små fiskene er på vei døende..men andre fisker har det veldig bra..
hva skal jeg gjøre nå??
Postet 30.10.12 kl 14:48
Tipper at årsaken til at fiskene dine dør er pga de høye nitritt målingene. Hvilke testsett bruker du? Verdier opp til 0.05 mg/l OK. Du har 0.5!!!
Sett i gang med daglige vannbytter med en gang. Bytt 1/3 av vannet daglig inntil du ser bedringer i verdiene.