Hvilke flere tester skal jeg bestille?

Jeg skal bestille noen varer, og tenkte å bestille en test for JERN, og så lurer jeg på om jeg trenger noen fler?

Sliter med enkelte av plantene mine. Og da er det lurt å teste vannet for jern har jeg lest.

Det finnes jo ørten tester, så jeg er usikker på hva mer jeg bør ha.

har disse testene :
nitrat
nitrit
amoniakk
gh
ph
kh
Du har vel de viktigste testene og vel så det.
Hvis du absolutt vil ha enda en test kan du gå for: PO4.

Co2 og O2 test er strengt talt ikke nødvendig med mindre du har null bevegelse i vannoverflaten eller tilsetter Co2 i vannet.
sessan
Jeg skal bestille noen varer, og tenkte å bestille en test for [B]JERN[/B], og så lurer jeg på om jeg trenger noen fler? ..... har disse testene : [B]nitrat nitrit amoniakk gh ph kh [/B]

Synes det ser ut som du har de nødvendige testene
Det er masse sirkulasjon i vannet så oksygen har de nok sikkert nok av. Men fikk foreslått jern, siden noen av plantene vissner helt.

Da bestiller jeg po4 og jern Må finne ut hva som er galt her. Verdiene er fine, men plantene de er snart gjennomsisktige :-/
Er det nok næring i vannet, har du nok belysning (sterk nok lys?) ?
sessan
Det er masse sirkulasjon i vannet så oksygen har de nok sikkert nok av. Men fikk foreslått jern, siden noen av plantene vissner helt. Da bestiller jeg [B]po4 og jern[/B] :-) Må finne ut hva som er galt her. Verdiene er fine, men plantene de er snart gjennomsisktige :-/

Hva med for mye oksygen ??
kan de få for mye oksygen?? Hm, det blåser ganske bra nedi med luft. Trodde det var positivt jeg.

har hatt oppi biter av slike næringskuler, hadde ikke mange nok så jeg bare knuste de med en hammer og hadde nedi sanden.
Tilfeldig bekjentskap
© Klaus Steinhaus
Reklame for plussmedlemskap