Vannverdier, og søk i fiskebasen. hvor snevert bør man søke?

Når man søker i fiskebasen, så synes jeg det er vanskelig dette med å velge rette verdier,

Hvis man f.eks skal ha fisker som liker hardt vann, hvor går da grensen før vannet blir hardt? Hvis jeg f.eks vet at vannet bør ligge på 10 i mitt kar. Kan jeg da gå under 10 i verdi når jeg søker, eller fra 10 og oppover? og bør jeg sette en grense i øvre verdi eller la den stå åpen?

Ofte når jeg er grundig og fyller ut masse, så får jeg ikke opp så veldig mange treff.

Jeg antar at det også er veldig viktig dette med akvariestørrelse. Men kan jeg der gå litt over i liter, eller fra null og opp til f.eks 128 liter?

Jeg synes fiskebasen er veldig bra, men ser jeg er ikke så flink å søke hehe. for jeg får opp så lite treff, antagelig fordi jeg fyller inn feil.

Så jeg er takknemlig for noen tips
Inaktiv bruker
Jeg kan jo fortelle hvordan jeg gjør det når jeg skal søke.
om jeg skal ha gh på x så søker jeg ca 3 ned og på max som den verdien kan være.
F.eks: fisk skal ha GH på 6-20 så gjør jeg 3-20 om fisk skal ha gh 9-15 så tar jeg 6-15
Jeg syns ikke søkemotoren i fiskebasen duger noe særlig til avanserte søk. Har samme opplevelse som deg, hvis man fyller ut ett parameter for mye, så blir det gjerne få eller null treff, selv om man oppgir vide spenn for alle verdier.

Personlig har jeg fått mest igjen for å gjøre et par-tre søk på forskjellige parameter, hvor jeg bare fyller ut ett parameter (eller en type parameter) i hvert søk. Da kan jeg danne meg et bilde av hvilke arter som går igjen. Til slutt går jeg gjennom resultatene "for hånd" for å sile ut det som ikke passer inn i det jeg hadde tenkt meg.

Vet ikke om noen bedre metoder, dessverre.
Men når det gjelder gh, og jeg vil legge meg på rundt 10. Kan jeg da ikke også søke på fisker som er litt over 10? F.eks 7 - 13 ? Vet ikke om det vil ha noe å si for hvor mange nye fiskesorter som dukker opp, men f.eks molly kan jo ha gh opp til 19. Vil jeg ikke utelukke dem og mange andre fra søket om jeg skriver 7-10?

Denne fiskebasen er jo et bra alternativ, men det er snevert med treff ja, om man fyller ut mange punkter .

Hehe til å begynne med fyllte jeg ut alt ! og da fikk jeg omtrnet 2-3 treff
Inaktiv bruker
Du kan også søke på lokasjoner. Tror ikke det skal ha så mye å si om du tar 13 i stede for 10.
Tilfeldig bekjentskap
© Nadia Oslund
Reklame for plussmedlemskap