Eheim 2080 professional pro 3 pumper ikke ut vannet

hei

jeg har en Eheim 2080 professional pro 3 som jeg kjøpte hos Webzoo.net for snart 6 md. siden. problemet startet da jeg skiftet vannet ut fra beholderen etter 2 måned lå stille. har ikke bytte noen nytt filter , bare bruker den igjen. da jeg startet motoren, så jeg ikke vannet som komme ut fra utblåsingsrøret.. har sjekket rotoren og den er helt fint. sett den tilbake, lukk igjen lokken og starte på nytt..samme problemmet.. har brukt 2 timer for å få den til å fungere . men den nytte ikke ..forsatt vil ikke pumpe ut vannet..

har noen hatt dette probelmet fra før???

jeg trenger råd..

jeg har kun den filteret som er i karet med masse fisker inni...hjalp...
Thinh Tran
hei jeg har en Eheim 2080 professional pro 3 som jeg kjøpte hos Webzoo.net for snart 6 md. siden. problemet startet da jeg skiftet vannet ut fra beholderen etter 2 måned lå stille. har ikke bytte noen nytt filter , bare bruker den igjen. da jeg startet motoren, så jeg ikke vannet som komme ut fra utblåsingsrøret.. har sjekket rotoren og den er helt fint. sett den tilbake, lukk igjen lokken og starte på nytt..samme problemmet.. har brukt 2 timer for å få den til å fungere . men den nytte ikke ..forsatt vil ikke pumpe ut vannet.. har noen hatt dette probelmet fra før??? jeg trenger råd.. jeg har kun den filteret som er i karet med masse fisker inni...hjalp...

Prøvd å pumpe vann nok manuelt til at suget starter? Tror ikke den klarer det selv.
Har du pumpet filtertønna full av vann igjen etter rens? Hvordan gjorde du det i så fall?

Hvis denne modellen (2080) er som f.eks. 2075, så skal tønnen være tom for vann når du setter lokket på igjen og fester det etter rens. Så skal man bruke tønnelokkets fyllefunksjon (en grå stor knapp) til å fylle filteret med vann igjen. Man hører at vannet renner ned i filteret. Når lyden av rennende vann stopper, er det fullt og da kan man sette i stikk-kontakten igjen.

Jeg fant dette bildet av vannfylle-funksjonsknappen til 2080
[External Image]
hei Mona

jeg fylte vann helt til tønna var fullt for jeg tenker at den må ha vann inni slik at den kan blåse ut igjen. er det ikke slik som den skulle være??
Kommer det noen lyd fra pumpa? Eller er den helt død?
det kommer lyden fra pumpa ja...
heisann
he samme pumpen,og samme problemet med oppstart,men fekk de til slutt igang,med meg var der dritt i den kviteplsa elle ka de e fornoe under lokket,tok ut den og gjorde rent,så startet den opp i allefall
personli synst ei dissa eheim 2080 og 2180 er noe dritt å få igang igjen etter rens

mvh
torbjørn
Tran, hadde jeg vert deg, hadde jeg sugd på utblåseren mens pumpen går, for å dra ekstra vann til pumpen, har helt likt pumpe, den er litt vanskelig å starte, men jeg forsikre deg at det er ikke noe feil med pumpen din
hei

pumpa startet igjen etter at jeg renset på nytt,, vet ikke hvorfor...

kanksje jeg må vente 6md. til før rensing for jeg er veldig irritert den pumpa...

Det er godt å høre, har aldri hatt problem med dem.
Det er indikator på filteret, så du ser når det bør gjøres reint. Som du kommer fram med vente 6 mnd. Nå har min gått i 450 literen 1 år uten å åpne den. Blir ikke rengjort før nødvendig
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap